کتاب روزها ماه ها سال ها

The Years, Months, Days
کد کتاب : 2022
مترجم :
شابک : 978-964408414-0
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روزها ماه ها سال ها اثر یان لیانکه

یان لیانکه در کتاب «روزها، ماه­ ها، سال­ ها» با استفاده از ماجرایی ساده و پیش ­پا­ افتاده حماسه ­ای را میان مردی و سگش نقل می­ کند، داستان مواجهه مردی را با طبیعت. اراده و شجاعت بشر در رویایی با حوادث است که او را به سرمنزل مقصود می ­رساند. چیزی که می ­توانست روایتی خطی و بی ­مزه باشد، در نهایت به قصه­ ای سراسر شور و هیجان بدل می­ شود.
هر چیزی در این ماجرا رنگ مبارزه به خود می­ گیرد و خواننده شیفته همبستگی و اتحاد شخصیت ­های اصلی آن می­ شود. رابطه آن دو با هم بیش از رابطه یک انسان با حیوان وفادارش است، رابطه دو همراه مصیبت­ زده است که دوستی و رفاقتی مستحکم آنها را به هم وابسته کرده است.
«یان لیانکه» می ­داند با چه چیزی سر و کار دارد و در نهایت طعم زندگی روزانه این دو یار را به ما می چشاند. ما نیز مثل آنها گرسنه و تشنه می­ شویم و می­ خواهیم رشد و شکفتن ساقه ذرت را ببینیم. در برهه ­ای از داستان از خود می ­پرسیم نویسنده می­ خواهد ما را به کجا ببرد. اما وقتی که آخرین خط­ های کتاب جلوی چشم های مان ظاهر می ­شود، پیام خالق آن با نیروی بیشتری بر دل و جان ما تأثیر می­ گذارد؛ استعاره قوت بیشتری می­ گیرد و معنای قصه و عنوان اثر برایمان روشن­تر می­ شود.

کتاب روزها ماه ها سال ها

یان لیانکه
یان لیانکه (Yan Lianke) نویسندۀ معروف چینی در سال ۱۹۵۸ در ناحیۀ فقرزدۀ سونگ از استان هنان به دنیا آمد. پدر و مادرش که کشاورزان بی­سوادی بودند و استطاعت این را نداشتند که او را به دانشگاه بفرستند، فرزندشان را تشویق کردند تا در ارتش مشغول به خدمت شود، جایی که لیانکه پله­های ترقی را طی کرد و نویسندۀ متون تبلیغاتی شد. یان لیانکه پس از بازگشت به زندگی غیرنظامی به نویسندگی رو آورد. او در طول سی سال گذشته طیف وسیعی از آثار متعددی خلق کرده است که شامل رمان، داستان کوتاه و نقد می­شود. به ر...