کتاب اندوه بی پایان مردم غم زده

Armenian Fictions
(از مجموعه تب جنوب)
کد کتاب : 21457
مترجم :
شابک : 978-9643518486
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 191
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اندوه بی پایان مردم غم زده اثر آبیک آواکیان

مجموعه داستان «تب جنوب» اثر آبیک آواکیان که با عنوان «اندوه بی پایان مردم غم زده» توسط آندرانیک خچومیان مترجم پرکار به فارسی ترجمه شده و اخیرا توسط انتشارات «نگاه» در سری کتب «مجموعه چشم و چراغ» منتشر شده است. مجموعه ای که کاش سال ها پیش در اختیار خوانندگان فارسی و هم چنین در معرض قضاوت نویسندگان و منتقدان ادبی ایرانی قرار می گرفت.
داستان اندوه بی پایان مردم غم زده جنوب، روایتی تلخ و واقع گرا و بسیار تکان دهنده از مردم روستایی و گرفتار جنوب کشور در عهد رضاخان است. که توسط 1 مامور مسیحی که همراه با هیئتی نظامی به ایران آمده بیان می شود. داستان ها ضمن دلگزا بودن، تصویری از مردم دلیر، ساده ل و مصیبت زده را بیان می کند. ماجراهای فروپاشی و اضمحلال در عصری که از آن، به عنوان مدرنیزاسیون رضاخانی یاد می شود. این اثر به تمامی تصویری از فقر و عقب ماندگی را عیان می کند.

کتاب اندوه بی پایان مردم غم زده

آبیک آواکیان
آبیک آواکیان نویسنده معاصر ارمنستانی. این نویسنده در 1919میلادی در تهران دیده به جهان گشود. او چهارسال از کودکی را درشهر قم زندگی می‌کند و ازقم راهی قزین می شود، سپس یک سال در تهران به مدرسه‌ی آمریکایی‌ها می رود. در سال 1939 او در تهران به تحصیل ادامه می دهد و جالب اینکه آبیک در آن سالها با صادق هدایت نیز دوستی پیدا می‌کند. درسال 1946 او به ارمنستان مهاجرت می کند و در آنجا موفق به خلق آثار ادبی می شود، او بیشتراز هر نویسنده‌ای به جنوب ایران خاصه در سالهای جنگ دوم جهان...
دسته بندی های کتاب اندوه بی پایان مردم غم زده