کتاب جوراب شلواری سبز

The Green Stockings
  • 12,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آنیما آنیما
    نویسنده:
کد کتاب : 2298
مترجم :
شابک : 978-6008947189
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جوراب شلواری سبز اثر کوبو آبه

این نمایشنامه ژاپنی که در آن شخصیت های «مرد» (انسان علفخوار)، «همسر مرد»، «پسر مرد»، «نامزد پسر»، «دکتر»، «دانشجو»، «پرستار»، «پیرزن»، «فیلم بردار»، «مصاحبه گر»، «همسر بیمار»، «دستیار صحنه ۵»، و «دستیار صحنه ۶» حضور دارند به موضوع «خودکشی و مرگ» پرداخته می شود. نمایش از آنجا آغاز می شود که مرد لباس راحتی به تن دارد و به موضوع مرگ یک پیرزن می اندیشد، پیرزنی تنها و فقیر که تنها یک مزرعه کوچک از او باقی مانده بود و... .

کتاب جوراب شلواری سبز

کوبو آبه
کوبو آبه نام مستعار کیمیفوسا آبه (۷ مارس ۱۹۲۴ - ۲۲ ژانویه ۱۹۹۳) نویسنده، نمایش نامه نویس و عکاس ژاپنی بود.او از پیشگامان جریان آوانگارد در ژاپن بود. آشنایی او با ادبیات غرب، اگزیستانسیالیسم، سوررئالیسم و مارکسیسم بر تلقی او از مسائلی همچون ازخودبیگانگی و فقدان هویت در ژاپن بعد از جنگ تأثیر گذاشت. آثار وی که به بحران هویت در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم می پرداختند، توجه خوانندگان جهان را به خود جلب کرد.
قسمت هایی از کتاب جوراب شلواری سبز (لذت متن)
خودکشی یعنی فرار از زندگی. زندگی چیه؟ فرار از مرگ. این یعنی هرکدوم از ما باید دوبار بمیریم. مرگی که در انتظار ماست، و مرگی که در تعقیب ماست. به محض این که دست کم از مرگی که تعقیب تون می کنه خلاص بشین، می تونین آروم بگیرین و از ادامه ی زندگی لذت ببرین.