کتاب جم جمک برگ خزون

Jamjamak Barg-e Khazoun
کد کتاب : 23468
شابک : 978-9646994822
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 74
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب جم جمک برگ خزون اثر ثمینه باغچه بان

"جم جمک برگ خزون" کتابی است که در آن برخی از مشهورترین متل های عامیانه ی ایرانی، به اهتمام "ثمینه باغچه بان" یک جا جمع آوری شده اند. متل هایی که در کتاب "جم جمک برگ خزون" آمده اند، اغلب سینه به سینه میان نسل های مختلف در گردش اند و هر یک از ما ممکن است همه یا تعدادی از آن ها را شنیده باشیم. اما برای خردسالانی که در عصر حاضر به دنیا آمده اند، "جم جمک برگ خزون" هدیه ای مناسب برای تهییج ذوق و سلیقه ی کودک و آشنا ساختن او با ادبیات عامیانه ی این سرزمین به حساب می آید.
متل ها با ریتم به یادماندنی و خاطره انگیز خود، در ذهن کودک ماندگار می شوند و ابزاری برای ارتباط او با دوستان هم سن خود و همچنین وسیله ای برای بازی های نمایشی و جمعی آن ها خواهند بود.
کتاب در زمینه های گوناگونی قادر به سرگرم ساختن فرزند دلبند شماست که یکی از این زمینه ها نقاشی است. "جم جمک برگ خزون" تصاویر هنرمندانه ای از قلم "فرشید شفیعی"، نقاش و تصویرگر معروف ایرانی ارائه می دهد که می تواند الگوی مناسبی برای تمرین نقاشی خردسالان باشد. این مجموعه همچنین امکان آشنایی کودکان را با مشاغلی همچون بزازی، قصابی، بقالی، نمدمالی، خراطی، بندبازی و ... فراهم می کند و به آن ها ایده ای برای اجرای نمایش در قالب این مشاغل خواهد داد.
"جم جمک برگ خزون" به اهتمام "ثمینه باغچه بان" و نقاشی های زیبای "فرشید شفیعی"، توسط چاپ و نشر نظر به انتشار رسیده و برای گروه خردسال مناسب می باشد.

کتاب جم جمک برگ خزون

ثمینه باغچه بان
ثمینه باغچه‌بان نویسندهٔ کودک و نوجوان اهل ایران متولد 1304 است. دو کتاب از او تحت‌عنوان «پل چوبی» و «نوروزها و بادبادک‌ها» از کتاب‌های برگزیدهٔ شورای کتاب کودک است.
قسمت هایی از کتاب جم جمک برگ خزون (لذت متن)
جم جمک برگ خزون، مادرم زینت خاتون، گیس داره قد کمون، از کمون بلندتره، از شبق مشکی تره، گیس اون شونه می خواد، شونه فیروزه می خواد، حمام سی روزه می خواد، ها جستم و واجستم، تو حوض نقره جستم، نقره نمکدونم شد، هاجری به قربونم شد!