کتاب فرهنگ نام های گیاهان ایران

A Dictionary of Iranin Plant Names
لاتین، انگلیسی، فارسی
کد کتاب : 23565
شابک : 978-9645545404‏
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 756
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ نام های گیاهان ایران اثر ولی الله مظفریان

"فرهنگ نام های گیاهان ایران" یک اثر ارزشمند است که کار تالیف و گردآوری آن برعهده ی دکتر "ولی الله مظفریان" بوده است. این فرهنگ هفتصد و پنجاه صفحه ای که توسط انتشارات فرهنگ معاصر به عرصه ی چاپ رسیده است، نام گیاهان ایران را به سه صورت لاتین، انگلیسی و فارسی در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
نویسنده که خود سال های طولانی به رشته ی گیاه شناسی و تدریس آن اشتغال داشته، با آگاهی به فقدان یک فرهنگ گیاه شناسی، که نام گیاهان ایران را معادل سازی کرده باشد، اقدام به گردآوری فرهنگ رو به رو نموده و حاصل آن، اثری است که در هفتصد و پنجاه صفحه، در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.
"فرهنگ نام های گیاهان ایران" چیزی بیش از هشت هزار مدخل از نام علمی و لاتین گیاهانی که در ایران دیده شده اند را در بردارد که در کنار آن، معادل های دقیق و واضح فارسی این اسامی قرار گرفته است. علاوه بر آن بیش از سی هزار زیر مدخل حاوی نام انگلیسی گیاهان نیز در این فرهنگ موجود می باشد. دکتر "ولی الله مظفریان" برای تنظیم این فرهنگ، از معتبرترین منابع گیاه شناسی نظیر فلورا ایرانیکا استفاده شده است. برای هر گیاه، اطلاعاتی به صورت چکیده های مختصر و مفید تعبیه شده و دو نمایه ی الفبایی برای نام های انگلیسی و فارسی نیز در این فرهنگ به کار رفته است. دکتر "ولی الله مظفریان"، "فرهنگ نام های گیاهان ایران" را بر اساس امروزی ترین اصول و قواعد فرهنگ نویسی تنظیم نموده و همین امر، امکان دسترسی ساده و سریع به نام گیاه مدنظر را به مخاطب علاقه مند یا تخصصی خواهد داد.

کتاب فرهنگ نام های گیاهان ایران

ولی الله مظفریان
دکتر ولی الله مظفریان متولد سال 1333 ،عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور می باشد.
دسته بندی های کتاب فرهنگ نام های گیاهان ایران