کتاب ابابیل نقد

Ababil-e Naghd
مجموعه ی یازده گفتگو
کد کتاب : 23688
شابک : 978-6222018337
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب ابابیل نقد اثر محمدرضا سرگلزایی

نقد نهادهای قدرت، وظیفه ی روشنفکران است؛ مهم ترین نهادهای قدرت، فرهنگ عمومی و نظام سیاسی هستند. در کتاب جنون قدرت و قدرت نامشروع به نقد نظام سیاسی پرداختم و در این کتاب به نقد فرهنگ عمومی.
در بخشی از کتاب آمده است:
" جناب آقای دکتر، در روانشناسی تحلیلی یونگ بر مبنای اسطوره های یونانی در نگاه به جهان وجود دارد، یک نگاه آپولونی و دیگری دیونیزوسی. لطفا برای شروع در ارتباط با این دو رویکرد توضیحاتی بدهید.
ویلهلم فریدریش نیچه مقاله ای دارد به نام «بصیرت دیونیزوسی به جهان» که این مقاله اکنون بخشی از کتاب زایش تراژدی اوست. نیچه در این مقاله از اسطوره شناسی هلنیسم که مربوط به یونان باستان است استفاده می کند و در نگاه به زندگی یادو چارچوب تفسیری و رفتاری راجع به زندگی را بر مبنای اسطوره های آپولون و دیونیزوس بیان می کند. می دانید که آپولون در یونان باستان خدای نور، خورشید، روز و روشنایی بود و در نتیجه نگاه آپولونی به زندگی نگاهی است که بر مبنای نظم، انضباط، قانون و چارچوب قرار دارد و در مقابل آن دیونیزوس خدای شب، تاریکی، مستی و از خود بی خودی بود و بنابراین نگاه دیونیزوسی به زندگی می تواند به سبک زندگی عاطفه مدار، احساس مدار، پذیرش، تسلیم و رها بودن از چارچوب ها تفسیر شود."

کتاب ابابیل نقد

محمدرضا سرگلزایی
محمدرضا سرگلزایی روان‌پزشک، شاعر و نویسنده و پژوهشگر حوزه‌های فلسفه و اسطوره‌شناسی اهل ایران است. او۴ آبان ماه ۱۳۴۹ در زابل سیستان و بلوچستان متولد شد. او کودکی خود را در جنوب خراسان (بیرجند و قائن) و نوجوانی خود را در مشهد گذراند. زمان انقلاب ۱۳۵۷ او ۹ سال داشت. همزمان با پایان جنگ هشت ساله در پاییز ۱۳۶۷ وارد دانشکده پزشکی زاهدان شد و از سال ۱۳۷۴ به در حرفه پزشکی مشغول شده و طبابت خود را آغاز کرد. او ورود به قلمروی روان‌پزشکی را با خواندن آثار «کارل گوستاو یونگ&raqu...
دسته بندی های کتاب ابابیل نقد