کتاب شکار بزرگ - بخش دوم (4)

The Great Hunt
مجموعه چرخ زمان (رشته ای نو در الگو)
کد کتاب : 24396
مترجم :
شابک : 978-6007058862
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 592
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب شکار بزرگ - بخش دوم (4) اثر رابرت جردن

مجموعه ی چرخ زمان نامی مشهور در دنیای رمان های فانتزی است که اغلب فانتزی خوان ها تجربه ی آشنایی با یک یا چند کتاب از این مجموعه را داشته اند. این مجموعه به قلم رابرت جردن نویسنده ی شهیرآمریکایی، با دارا بودن چهارده جلد اصلی و یک داستان مشتق شده، یکی از طولانی ترین سری های نوشته شده در ادبیات داستانی محسوب می شود. شکار بزرگ جلد دوم این مجموعه محسوب می شود که ابتدا به صورت یک کتاب منتشر شد اما در ادامه به دو بخش شکار آغاز می شود و رشته ای نو در الگو تقسیم شد. از نظر زمانی شکار بزرگ اندکی بعد از رویداد های کتاب نخست یعنی چشم جهان آغاز می شود.
در قسمت دوم این کتاب که رشته ای در الگوی نو نام دارد رند آل ثور بر خلاف میلش به ماموریتی کشانده شده که شیپور والیر را باز یابد. او به همراه مت، پرین و لویال به دنبال یافتن شیپور و خنجری که به مت تعلق دارد می روند زیرا زنده ماندن مت به شدت به خنجر وابسته است. شخصیت های داستان در این کتاب به خوبی شکل گرفته و اهر کدام جای خود را در قصه پیدا می کنند. با اینکه تمرکز اصلی داستان روی رند آل ثور است اما باقی شخصیت های کتاب هم قصه های جالبی برای گفتن دارند. قهرمانان با اتفاقات عجیبی در طول قصه رو به رو می شوند اما رند آل ثور در این راه باید با چیزی وحشتناک تر از میردرال ها و ترولاک ها رو به رو شود و آن هویت حقیقی اوست؛ آیا رند می تواند اژدهای دوباره متولد شده باشد؟

کتاب شکار بزرگ - بخش دوم (4)

رابرت جردن
جیمز الیور ریگنی جونیور متولد 17 اکتبر 1948 و درگذشته 16 سپتامبر 2007 ، که بیشتر با نام مستعار رابرت جوردن شناخته می‌شود، نویسنده اهل آمریکا است. او از این نام مستعار در رمان خیال‌پردازی حماسی خود یعنی مجموعه پرفروش چرخ زمان که او بیشتر با این سری شناخته‌شده است، استفاده می‌کند.رابرت جوردن زاده چارلستون، کارولینای جنوبی در ایالت‌های جنوبی آمریکا است. او در دو ماموریت از جنگ ویتنام (از ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰) برای نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا به عنوان تفنگدار هلیکوپتر خدمت کر...
نکوداشت های کتاب شکار بزرگ - بخش دوم (4)
Jordan has come to dominate the world that Tolkien began to reveal
جردن آمده است تا حاکم دنیایی شود که تالکین شروع به آشکارسازی اش کرد.
New York Times New York Times

Will not be easy to put down. The Great Hunt suggests that [The Wheel of Time] will be the definitive exploration of Tolkien's territory for many years to come. Jordan can spin as rich a world and as event-filled a tale as the master.
زمین گذاشتن این اثر کار راحتی نخواهد بود. شکار بزرگ اظهار می کند که مجموعه ی چرخ زمان، کاوشی تعیین کننده در قلمروی تالکین برای سال های سال خواهد بود. جردن استادانه جهانی غنی و داستانی پرحادثه را به رشته ی تحریر در می آورد.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب شکار بزرگ - بخش دوم (4) (لذت متن)
موارین زیر لب گفت:" هیچ چیز آن طور که انتظارش را دارم پیش نمی رود." البته انتظار پاسخی از لن نداشت. میز دراز صیقل داده شده ای که در برابرش قرار داشت،پر بود از انبوه کتاب، کاغذ، طومار و دست نوشته، که بسیاری از آن ها در اثر مرور زمان، خاک آلود و مندرس شده بودند و از برخی، فقط تکه پاره هایی باقی مانده بود. اتاق انگار از کتاب و دست نوشته هایی ساخته شده بود که تمام قفسه ها را پر کرده بودند و تنها جاهایی خالی مانده بود که در و پنجره یا بخاری ای وجود داشت. صندلی ها پشتی بلند داشتند و به تشک های نرمی مجهز بودند،ولی روی نیمی از آن ها و روی بیشتر میزهای کوچک، پر از کتاب بود و زیر بعضی از آن ها هم کتاب و طومار چپانده شده بود. هرچند، از بین این همه کتاب و دست نوشته، تنها آن چه که متعلق به موارین بود در مقابلش گذاشته شده بود.