کتاب اقتصادسنجی سری زمانی مالی

Econometrics
(با S.PLUS،R و EVIEWS)
کد کتاب : 25486
شابک : 978-9641854166
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 687
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اقتصادسنجی سری زمانی مالی اثر غلامرضا کشاورز حداد

"اقتصادسنجی سری زمانی مالی" اثری است از "غلامرضا کشاورز حداد" که در آن با استفاده از مدل‌سازی آماری S.PLUS،R و EVIEWS، اقتصادسنجی را تشریح می‎کند.
این کتاب به مدل‌سازی دوره‌ای سری‌های زمانی، معرفی، به کارگیری و مقایسه مدل‌های مختلف دوره‌ای فصلی می‌پردازد و تخمین مولفه‌های سری زمانی را بررسی می‌کند. زمانی که مدل‌های سری‌ها به نوعی اشتباه مشخص شده‌اند، و پیامدهای گسترده‌تری برای تعدیل فصلی و تخمین چرخه تجاری دارند، مشکلاتی کاربردی ایجاد می‌شود که در تعدیل فصلی به وجود می‌آیند و در این زمینه، ایجاد فیلترهای چرخه روند نامتقارن، رسیدگی به محدودیت‌های معیار زمانی و همزمان، تشخیص اثرات روز معامله در سری‌های زمانی ماهانه و فصلی و استفاده از تشخیص در ارتباط با فصلی مبتنی بر مدل مورد بررسی قرار می‌گیرند.
"اقتصادسنجی سری زمانی مالی" به قلم "غلامرضا کشاورز حداد" با ارائه تحولات روش‌شناختی جدید و همچنین تحلیل‌های تجربی مرتبط و بررسی روش‌های تثبیت‌ شده، مطالبی را ارائه می‌کند که برای محقق و تحلیل‌گر جدی سری‌های زمانی اقتصادی، محرک و بسیار کاربردی است.
این کتاب ادغام نظریات، روش‌ها و مثال‌هایی را با استفاده از زبان مدل‌سازی آماری S-PLUS و برای تسهیل عمل اقتصادسنجی مالی ارائه می‌کند و کتابی است که قدرت S-PLUS را برای تجزیه و تحلیل داده‌های سری زمانی نشان ‌می‌دهد. این اثر برای محققان و پزشکان در صنعت مالی، پژوهشگران دانشگاهی در اقتصاد و امور مالی، و MBA پیشرفته و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اقتصاد و امور مالی بسیار مفید خواهد بود.
در "اقتصادسنجی سری زمانی مالی" به قلم "غلامرضا کشاورز حداد"، روش‌شناسی و ابزارهایی با برنامه‌های کاربردی تحت عنوان EViews در کنار نحوه استفاده از شی مدل در EViews را برای حل مدل‌های اقتصادی ساختاری توضیح می‌دهد. این کتاب نه تنها نمونه‌های گام به گام استفاده از EViews برای مدل‌سازی را ارائه می‌کند، بلکه توضیحاتی را نیز در مورد نظریه مدل‌سازی اقتصادی و کاربردهای آن ارائه می‌دهد.

کتاب اقتصادسنجی سری زمانی مالی

غلامرضا کشاورز حداد
دکتر کشاورز حداد متولد سال 1344، به عنوان استاد نمونه پژوهشی سال‌های 1388 و 1389 در دانشکده مدیریت و علوم اقتصادی انتخاب شده بودند. وی نویسنده کتاب هاینظریه احتمال برای اقتصاد سنجی، در دست اصلاح نظریه و مسائل اقتصاد خرد میانه، در حال ویرایش نهایی نظریه اقتصاد خرد، اثر مس کالل؛ وینستون و گرین، ترجمه، در حال حروف‌چینی مباحثی در روش‌های اقتصاد سنجی، تالیف، در حال ویرایش نهایی است.
دسته بندی های کتاب اقتصادسنجی سری زمانی مالی
قسمت هایی از کتاب اقتصادسنجی سری زمانی مالی (لذت متن)
تکنیک های سری زمانی از دهه ی هفتاد میلادی رشد خیره کننده ای داشته اند. این رشد سریع همزمان با توسعه ی بازارهای مالی و مخاطرات فراروی سرمایه گذاران مالی سبب تولد زمینه ی جدیدی در اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی شد که آن را اقتصادسنجی مالی نامیدند. این دگرگونی پرشتاب همراه با پیچیدگی نظری سبب شده است که دانشجویان و نیز افراد حرفه ای در بازارهای مالی نتوانند به آسانی با این روش ها ارتباط برقرار سازند. کتاب اقتصادسنجی سری زمانی مالی با هدف آسان سازی یادگیری این مطالب برای دانشجویان و تحلیل گران حرفه ای بازارهای مالی نوشته شده است. برای این منظور روش های شبیه سازی احتمالاتی و نیز مثال های کاربردی از بازارهای مالی و اقتصاد ایران به کار بسته شده اند. تمرکز کتاب بر معرفی روش های مرتبط با پژوهش های رایج در مرزهای اقتصادسنجی مالی است، موضوعاتی همانند مدلسازی سری های زمان فصلی، انباشتگی کسری، مدل های GARCH چند متغیره ی نامتقارن و کاربرد آن در ارزیابی ریسک باار از جمله ی این روش ها است. در عین حال توازن میان نظریه و کاربرد همواره مورد توجه بوده است. مطالب کتاب به گونه ای تنظیم شده است که منبع درسی مناسبی برای دانشجویان سالهای نخست دوره ی کارشناسی ارشد تا دانشجویان دوره ی دکتری باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد مثال های تحلیلی آن را ساده خواهند یافت، استدلال های ریاضی آن برای دانشجویان دکتری مفید و لذتبخش است و نیز برای متخصصان حرفه ای در بازارهای مالی مثال های کاربردی همراه با کدهای تحلیلی برنامه نویسی R جالب توجه خواهد بود.