کتاب تحلیل محتوا

Content Analysis
(مبانی روش شناسی)
کد کتاب : 25594
مترجم :
شابک : 978-9643127213
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 261
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تحلیل محتوا اثر کلوس کریپندورف

تحلیل محتوا از مهم ترین روش های تحقیق در علوم اجتماعی و به ویژه در ارتباطات است که در پی شناخت داده ها نه به منزله ی مجموعه ای از رویدادهای مادی، بل به منزله ی پدیده های نمادین است و بدون ایجاد اخلال در واقعیت اجتماعی به تحلیل آن ها می پردازد. در این کتاب مبانی روش شناسی و عناصر کلیدی تحلیل محتوا که در کاربرد آن باید مورد توجه قرار داد به طور مبسوط ارائه می گردد.
کتاب با تاریخچه ی مختصر تحلیل محتوا، تعریف و چهارچوب مفهومی آن آغاز می شود. سپس کارهایی را که می توان با تکنیک های تحلیل محتوا انجام داد و کارهایی را که نمی توان با آن انجام داد به میان می آید آنگاه در طرح منطقی تحلیل محتوا شیوه ی طرح ریزی واحدهای تحلیل مطرح می شود و فرایندهای روشن و قابل فهم ضبط داده ها و نیز داده ها و سازه های استنباطی مقتضی برای طرح ریزی برنامه ی تحقیق عنوان می شود. سپس کاربرد فراوانی، پیوستگی، وابستگی، تحلیل تمایزات و خوشه بندی و طبقه بندی متن به میان می آید. و مهم تر از همه در این کتاب تکنیک های جدیدی برای پایایی و اعتبار تحلیل محتوا مطرح می شود که در این زمینه استانداردی برای دانشجویان و محققان است.

کتاب تحلیل محتوا

کلوس کریپندورف
کلوس کریپندورف (متولد 1932) استاد گرگوری بیتسون در زمینه سایبرنتیک، زبان و فرهنگ در دانشکده ارتباطات دانشگاه پنسیلوانیا است.کلوس کریپندورف در سال 1932 در فرانکفورت ام ماین در آلمان به دنیا آمد. وی در سال 1954 با مدرک مهندسی از دانشکده مهندسی دولتی هانوفر فارغ التحصیل شد. در سال 1961 ، او به عنوان طراح دیپلمات از دانشکده طراحی Ulm (Hochschule für Gestaltung Ulm) ، آلمان فارغ التحصیل شد. و در سال 1967، دکترای خود را در ارتباطات از موسسه پیشگام تحقیقات ارتباطات در دانشگاه ایلینویز در Urbana...