کتاب مرگ بالای درخت سیب

Der Tod auf dem Apfelbaum
کد کتاب : 25902
مترجم :
شابک : 978-9643189235
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 39
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مرگ بالای درخت سیب اثر کاترین شارر


روباه خود را صاحب درخت سیب جلوی لانه‌اش می‌داند و می‌خواهد دیگر حیوانات از میوه‌های درخت استفاده نکنند. این روباه پیر است، اما هنوز هوشیار و دارای چشم‌های تیز و قوی است. روباه موفق می‌شود راسو، جادوگر زرنگی را در تله‌ای گمراه کند و در مقابل آزادی او، یک آرزوی روباه را انجام دهد. او آرزو می کند که هر کسی که از درخت سیب بالا رود به به آن بچسبد و نتواند از آن جدا شود. این جادو تنها توسط روباه می‌تواند از بین برود. اخبار سریعا در همه‌ی جا پخش می‌شود و دیگر هیچ‌کس جرأت نزدیک شدن به درخت سیب را ندارد. سال‌ها به خوشی و خوش‌بختی می‌گذرد تا روزی روباه با هوش کاری می‌کند که مرگ را به درخت متصل کند تا او از او رها شود. مرگ اسیر می‌شود و روباه در امان می‌ماند؛ اما این پایان داستان نیست...

مرگ، بخشی از زندگی هر موجودی است و زندگی تنها با مرگ معنا پیدا می‌کند؛ اما هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم بمیریم. کاترین شارر، نویسنده‌ی آمریکایی کتاب «مرگ بالای درخت سیب» این داستان را با زبانی زیبا و هوشیارانه تعریف می‌کند که مفهوم مرگ برای کودکان به راحتی قابل درک باشد. او یک افسانه کهن را به عنوان مبدا داستان خود انتخاب می‌کند و با زیبایی و لطافت آن، واقعیت مهمی را که مرگ بخشی از زندگی است، مطرح می‌کند.

تصاویر پویا و متناسب با ترکیب‌های متن، داستانی جذاب و مناسب را ارائه می‌دهند؛ تصاویری که به همراه متن خلاقانه و جذاب، یک اثر جذاب و تأثیرگذار برای کودکان و بزرگان ساخته‌اند.

کتاب مرگ بالای درخت سیب

کاترین شارر
كاترین شارر (متولد: 1969 ، بازل ، سوئیس) یك نویسنده سوئیسی و تصویرگر كتاب های کودکان است كه در سال 2012 نامزد دریافت جایزه هانس كریستین اندرسن شد. او در دانشگاه بازل تدریس می كند.