کتاب روش ها و مهارت های تحقیق در ادبیات

Research methods
و مرجع شناسی
  • 15 % تخفیف
    150,000 | 127,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: فاطمی فاطمی
    نویسنده:
کد کتاب : 26175
شابک : 978-9643187934
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 191
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روش ها و مهارت های تحقیق در ادبیات اثر احمد رضی

کتاب حاضر اثری است از "احمد رضی" که در آن "روش‌ها و مهارت‌های تحقیق در ادبیات و مرجع شناسی" را به خوانندگان آموزش می‌دهد. این کتاب بینشی در مورد مسائل روش‌شناختی در زمینه مطالعات ادبیات ارائه ‌می‌دهد و هدف اصلی‌اش این است که دانشجویان و محققان را از تنوع روش‌هایی که مشخصه پژوهش ادبی است، آگاه کند. "روش‌ها و مهارت‌های تحقیق در ادبیات و مرجع شناسی" به دانشجویان در زمینه ایجاد سوالات پژوهشی و ارزیابی کاربرد و ارتباط روش‌های مختلف تحقیق آموزش می‎دهد و بنابراین پایه و اساس توسعه پروژه‌های دانشگاهی را برای آنها فراهم می‌کند. این اثر خوانندگان را با درک ارتباط بین دیدگاه‌های انتقادی و رویکردهای روش‌شناختی آشنا ‌می‌کند.
در میان مواردی که در کتاب "روش‌ها و مهارت‌های تحقیق در ادبیات و مرجع شناسی" از "احمد رضی" به آنها اشاره شده، نویسنده همچنین در مورد روش‌های بررسی رابطه ادبیات و جامعه، ادبیات و تاریخ، نویسنده و متن و سوالات مربوط به نقد ادبی، رابطه ادبیات و فرم، ژانر و موضوع، رابطه ادبیات، خواندن و دریافت، استفاده از آرشیوهای فیزیکی و دیجیتالی و روشهای تحقیق در ادبیات و آموزش صحبت خواهد کرد.
این کتاب ‌می‌تواند سوالات پژوهشی را در مطالعات ادبیات توسعه دهد و در عین حال توضیح دهد که چه روش‌هایی ممکن است برای بررسی مسائل مختلف قابل استفاده باشد. همچنین می‌تواند بحث کند که چگونه رویکردهای مختلف به ادبیات ممکن است به تفسیرهای متفاوت از یک متن منجر شود. خواننده پس از مطالعه این اثر قادر به استفاده از اصطلاحات و دانشی که کسب کرده در مطالعات ادبیات و در کار عملی در زمینه‌ ادبیات خواهد بود و قادر به دریافتن و ارزیابی نقد ادبی نیز می‌باشد.

کتاب روش ها و مهارت های تحقیق در ادبیات

احمد رضی
دکتر احمد رضی متولد سال 1342، دارای دکتری تخصصی در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و در حال حاضر در مرتبهٔ استادی است.
دسته بندی های کتاب روش ها و مهارت های تحقیق در ادبیات
قسمت هایی از کتاب روش ها و مهارت های تحقیق در ادبیات (لذت متن)
روش تحقیق در هر رشته ی دانشگاهی چراغ راه پژوهشگران برای رسیدن به حقایق علمی است. شناسایی و انتخاب روش درست می تواند پژوهشگر را مطمئن تر، آسان تر و گاه با هزینه ی کمتر به نتیجه برساند. در کتاب حاضر که پنج فصل دارد ضمن در نظر داشتن اصول راهبردی پژوهش، به مباحث اصلی و کاربردی روش تحقیق پرداخته می شود؛ به طوری که در برنامه ریزی و طراحی پژوهش، اجرا و مدیریت تحقیق و گزارش یافته های پژوهشی یاریگر دانشجویان باشد. در بحث از مرجع شناسی نیز شیوه ی استفاده از منابع الکترونیکی مورد توجه جدی تر قرار گرفته و مشخصات لوح های فشرده و پایگاه های اینترنتی در لابه لای معرفی منابع و مراجع کاغذی آورده شده است؛ زیرا به دنبال توسعه ی فناوری اطلاعات و گسترش اینترنت، این گونه منابع، انبوهی از اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران را به صورت آسان و ارزان و در کمترین زمان در اختیار آنان قرار می دهند. مخاطبان این کتاب در مرحله اول پژوهشگران و دانشجویان رشته های زبان و ادبیات اعم از فارسی، عربی، انگلیسی و … و در مرحله ی بعدی دانشجویان رشته های علوم انسانی اند که به پژوهش های میان رشته ای علاقه مندند. بخش هایی از کتاب مانند شیوه های مسئله یابی نیز برای دانشجویان همه ی رشته های علوم انسانی قابل استفاده است.