کتاب روی چرخ زندگی

Roll with It
کد کتاب : 26285
مترجم :
شابک : 978-6004627665
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب روی چرخ زندگی اثر جیمی سامنر

کتاب "روی چرخ زندگی" اثری است که "جیمی سامنر" آن را به نگارش درآورده است .کتاب درباره ی نوجوانی است که روی ویلچر می نشیند ولی امید و انگیزه اش برای ادامه ی زندگی را از دست نمی دهد . الی معتقد است که زندگی را باید قبول کرد و با شرایط تغییرناپذیر، کنار آمد. از این رو، با فلج بودنش و استفاده از ویلچر هیچ مشکلی ندارد،او مطمئن است که در آینده قرار است بدرخشد! و قرار است تبدیل به یک شیرینی ‎پز درجه یک شود.
او به عنوان طرفدار سرآشپزهای مشهور و محبوب به آن ها نامه می نویسد و وقتی که مادرش کارهای زیادی دارد ،دستور پخت غذاها را تمرین می کند.در این بین پدربزرگ او مریض می شود و الی و مادرش نقل مکان می کنند تا بتوانند از پدربزرگ بیمارش مراقبت کنند .پس از این ماجرا الی باید همه چیز را دوباره در یک شهر جدید و در یک مدرسه ی جدید شروع کند و این مورد را در نظر بگیرد که برای آن ها او فقط یک بچه ی جدید نیست؛ او کودک جدیدی است که روی صندلی چرخدار می نشیند و درمحل مخصوص پارک تریلر ها که جای خوبی در شهر محسوب نمی شود زندگی می کند. همه چیز برایش مثل یک چالش بسیار سخت به نظر می رسد ، تا زمانی که شروع به پیدا کردن اولین دوستان خود می کند. پس از آن اوضاع چنان برایش خوب می شود که فقط باید مادرش را متقاعد کند که زندگی در این شهر شاید بهترین اتفاقی باشد که برای آن ها افتاده است!

کتاب روی چرخ زندگی

جیمی سامنر
جیمی سامنر نویسنده ی آمریکایی کتاب های کودک و نوجوان است.او برای نیویورک تایمز و واشنگتن پست و همچنین سایر نشریات نوشته است و سردبیر نقد و بررسی ادبیات مامان است. او همچنین از یک پسر مبتلا به فلج مغزی دارد و در ادبیات ،درباره ناتوانی می نویسد و صحبت می کند. او عاشق داستان هایی است که خرد و زیبایی همه بچه ها را نشان می دهند. او و خانواده اش در نشویل ، تنسی زندگی می کنند.
نکوداشت های کتاب روی چرخ زندگی
A heartfelt and humorous glimpse into the life of a girl with cerebral palsy who is determined to make her mark on a world that often perceives her as limited because of her disability. . . . The challenges faced by youth like Ellie are underrepresented in children’s literature; highly recommended for middle grade collections.
کتاب نگاهی صمیمانه و طنزآمیز به زندگی دختری است ،که دچار فلج مغزی است و مصمم است که در جهانی که اغلب او را به دلیل ناتوانی خود محدود می داند ، تأثیر بگذارد. . . . چالش هایی که جوانان مانند الی با آن روبرو هستند ، در ادبیات کودکان کمتر دیده می شوند.کتاب برای مجموعه های کودک و نوجوان بسیار توصیه می شود.
School Library Journal School Library Journal

“Ellie takes on life head first, and her first-person, present-tense narrative reveals a feisty, dynamic character surrounded by well-rounded characters just as appealing as she is. The plot moves swiftly, and it's refreshing that the story's focus is less on Ellie's disability and more on her gradual ability to learn how to ‘roll with’ the situations that life throws one's way.
الی، ابتدا زندگی را به عهده می گیرد و روایت اول شخص و حال حاضر او شخصیتی پرکار و پویا را نشان می دهد که با شخصیت های به خوبی شکل گرفته احاطه شده است به همان اندازه او جذاب است. طرح به سرعت پیش می رود و این که تمرکز داستان کمتر بر معلولیت الی و بیشتر توانایی تدریجی او در یادگیری چگونگی وارد شدن به موقعیت هایی است که زندگی فرد را به خطر می اندازد، زندگی بخش است.
Booklist, starred review

قسمت هایی از کتاب روی چرخ زندگی (لذت متن)
یک جورهایی سخت است بنشینی و موقع خوردن لازانیای آماده ی استوفر، مسابقه ی کیک پزی بریتانیای کبیر" را تماشا کنی. لازانیا که مدتی در فریزر مانده، گوشه هایش خشک و سفت شده. اما مامان فقط همین قدر آشپزی می کند. می گوید دلش می خواهد این کار پیچیده را بگذارد به عهده ی من. البته حقیقت این است که حال و حوصله ندارد برای درست کردن چیزی تلاش کند که طرز پختش با دستور روی جعبه اش جور نیست. تلویزیونمان آن قدر کهنه و فسقلی است که مجبورم دولا شوم تا بفهمم چرا مری بری" لبهایش را اینطوری غنچه کرده. شیرینی پزها دارند مافین انگلیسی درست می کنند و مری هم دارد به یکیشان که موهای قرمز دارد و خمیر کیکش به اندازه ی کافی پف نکرده، چپ چپ نگاه می کند. اگر من در این مسابقه شرکت می کردم، لازم نبود مری بهم بگوید چقدر طول می کشد تا مافین ها پف کنند.هر ابلهی که کتاب آشپزی بتی کراکره را داشته باشد یا بتواند در گوگل جست وجو کند، می داند باید آن قدر صبر کند تا خمیر مافین دوبرابر شود. با تکه پنیر خشکیده ی توی بشقابم بازی بازی می کنم و برای خودم خیال می بافم که اگر می شد نامه ای بفرستم آن طرف اقیانوس، در آن، چه می نوشتم. خانم بری عزیزم! شیرینی پز بسیار مشتاقی هستم که در تنسی زندگی می کنم و می خواهم بهتان بگویم که تک تک دستورهای آشپزی شما را دوست دارم؛ اما بیشتر از همه، عاشق «کیک کاپوچینو»ی شما هستم. یک بار آن را برای مادرم پختم و او هم گفت که دیگر نه قهوه برایش مزه ی همیشگی را دارد، نه کیک. فکر کنم داشت از کیکم تعریف می کرد. راستی! می شود از شما خواهش کنم فوت و فن پختن یک «کیک چای» محشر را به من بگویید؟ چون : اینجا فقط بیسکویت «شیر و کره» پیدا می شود...