کتاب خرس ها و دیگر گوشتخواران

Bears
پستانداران ایران (جلد 3)
کد کتاب : 26549
شابک : 978-9651247491
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 212
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خرس ها و دیگر گوشتخواران اثر علی گلشن

"خرس ها و دیگر گوشتخواران" سومین مجلد از مجموعه ی "پستانداران ایران" است که "علی گلشن" سرپرستی کار تحقیق و نگارش آن را بر عهده داشته و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آن را به انتشار رسانده است. این اثر نیز همچون دیگر جلد های این مجموعه، خوانندگان را به سفری حیرت انگیز می برد که این بار مقصد این سفر، در دل زیستگاه خرس های قهوه ای است. خواننده با قلم "علی گلشن"، به محل زندگی خرس ها و لانه هایشان سرک می کشد و همراه آن ها از بلندترین درختان میوه بالا می رود. وقتی که هوا گرم می شود، همراه خرس سیاه به غارهای تاریک و خنک می رود و منتظر می ماند تا او خواب سنگین زمستانی اش را سپری کند. گشت زنی های شبانه، سفر به تونل های زیرزمینی و شکار کرم و دیگر جانوران از دل خاک، گشت زدن در نخلستان و به تماشا نشستن در حاشیه ی رودها، تنها بخشی از این سفر شگفت انگیز به دنیای "خرس ها و دیگر گوشتخواران" ایران است.
کتاب پر از عکس های زیبا از حیات وحش کشورمان است که شاید بسیاری از خوانندگان فرصت دیدن آن مناطق را از نزدیک نداشته اند؛ اما با دوربین این تیم عکاسی زبده، خوانندگان هم در این تجربه شریک می شوند و تصاویری از برخی گونه های معروف و حتی کمیاب "خرس ها و دیگر گوشتخواران" را در این کتاب می بینند. اثر پیش رو تمرکز خود را بر "خرس ها و دیگر گوشتخواران" خشکی زی معطوف کرده و خرس قهوه ای، به عنوان بزرگترین پستاندار گوشت خوار ایران، نخستین حیوانی است که در این مجموعه معرفی می گردد.

کتاب خرس ها و دیگر گوشتخواران

علی گلشن
علی گلشن متولد سال 1355 تهران است. وی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بومهن، رشته مهندسی کشاورزی، گرایش علوم دامی است.کسب مدرک زبان آلمانی ( Toffel) از موسسه آموزش زبان آلمانی "گوته". از سال 1383- 1385"معرفی اسب ترکمن درایران"، (علی گلشن)، پژواک کیوان. تهران: 1384."کتابشناسی گزیده برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های آموزشی" (مقطع پیش‌دبستان)، (علی گلشن، مسعود ناصری)، نشر کتابدار. تهران: 1387."کتابشناسی گزیده برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه‌های آموزشی" (م...
قسمت هایی از کتاب خرس ها و دیگر گوشتخواران (لذت متن)
این کتاب به معرفی خرس ها و دیگر گوشت خواران خشک زی ایران اختصاص دارد. در بخش نخست این اثر، خرس قهوه ای که بزرگ ترین پستاندار گوشت خوار ایران به شمار می رود، معرفی شده است. در بخش های بعدی، با دیگر گوشت خواران مانند خرس سیاه آسیایی، راکون و اعضای خانوادهٔ راسوها و خدنگ ها که در ایران زندگی می کنند، آشنا می شویم.