کتاب مهارتهای زندگی برای کودکان

Maharat-haye Zendegi
کد کتاب : 26763
شابک : 978-9643910990
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهارتهای زندگی برای کودکان اثر مژگان کلهر

در دوره کودکی، هر روز ماشین زندگی کودکان با مجموعه‌ای از تجربیات و مواجهه‌ها پر می‌شود که هر یک از آنها برایشان یک دنیای جدید و شگفت‌انگیز را روایت می‌کند. در این دوره، پرسش‌های بی‌پایان که در ذهن کودکان به وجود می‌آید، نشانه‌ای از فضولی طبیعی و دست‌یابی به دانش واقعیت‌ها و پدیده‌هاست. از طریق این پرسش‌ها، آنها سعی در درک علت‌ها، رمزها و رازهای پیرامون خود دارند و به نوعی در ماجرایی از کشف‌ها و یادگیری‌ها شرکت می‌کنند.

کتاب حاضر به منظور کمک به بزرگ‌ترها در ارتباط با کودکان خود و ایجاد پلی برای فهم بهتر جهان بینایی آنها طراحی شده است. این کتاب با توجه به سوالات پیچیده و گاها ساده‌ای که کودکان مطرح می‌کنند، تلاش می‌کند تا به آنها پاسخ‌های مناسبی ارائه دهد. از طرف دیگر، این کتاب به بزرگ‌ترها ابزاری را ارائه می‌دهد تا با مشارکت در این پرسش‌ها و مسائل، به کودکان کمک کنند تا بهتر درک کنند و آگاهی بیشتری از دنیای اطرافشان پیدا کنند.

یکی از نقاط قوت این کتاب، تمرکز بر آموزش نکات اجتماعی و زندگی به کمک سوالات کودکان است. این سوالات می‌توانند پلی بسازند برای یادگیری ارتباطات میان فرزندان و والدین. اگرچه کتاب برای والدین و مراقبینی طراحی شده است که می‌خواهند کودکان خود را با استقلال فکری تربیت کنند، اما می‌تواند به همه کسانی که به ارتباط با کودکان علاقه دارند، به عنوان یک منبع مفید خدمت کند.

کتاب مهارتهای زندگی برای کودکان

مژگان کلهر
مژگان کلهر ویراستار ، نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان در سال ۱۳۵۰ در تهران زاده شد. وی در رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی، تحصیل کرده است. مژگان کلهر از ویراستاران انتشارات افق و انتشارات پیدایش است. کلهر علاوه بر تألیف در حوزهٔ ادبیات کودک و نوجوان ترجمهٔ چند رمان را هم برای نوجوانان در کارنامه اش دارد. کتاب «هی با من دوست می شوی» نوشته او از سوی گروه کودک و نوجوان اسپانیا به زبان اسپانیایی منتشر شده است؛ این کتاب نخستین اثر مژگان کلهر است که به زبان اسپانیایی منتشر می شود.