کتاب اختلالات قصد

Disorders of Volition
کد کتاب : 27059
مترجم :
شابک : 978-6226189217
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 575
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اختلالات قصد اثر مجموعه ی نویسندگان

"اختلالات قصد" کتابی است از "ناتلی سبانز" و "ولفگنگ پرینز" که از منظری علمی به مساله ی مدنظر می پردازد. فلاسفه ، روان شناسان ، دانشمندان علوم اعصاب و روان پزشکان، قصد و آسیب شناسی های آن را از منظر نظری و تجربی بررسی می کنند ، و یک نمای کلی مفهومی ارائه می دهند و در مورد اسکیزوفرنی ، افسردگی ، آسیب لوب پیشانی و سوء مصرف مواد به عنوان اختلالات اراده بحث می کنند.
علم می کوشد تا کنش انسان را از دو منظر شناختی و ارادی درک کند. رویکرد ارادی ، برخلاف مطالعات غالب پیرامون شناخت که بیرون به درون هستند، اقدامات را از درون به بیرون بررسی می کند و نحوه شکل گیری و آگاهی از اقدامات توسط شرایط داخلی را بررسی می کند. در "اختلالات قصد"، دانشمندان از طیف وسیعی از رشته ها، با پرداختن به شرایطی که اراده در آنها مختل می شود ، می کوشند درک ما را از فرآیندهای اقدام ارادی و داوطلبانه گسترش دهند. "ناتلی سبانز" و "ولفگنگ پرینز" در کنار عده ی دیگری از دانشمندان رشته های مرتبط، آسیب شناسی "اختلالات قصد" را از دو دریچه ی نظری و تجربی بررسی می کنند ، و با ایجاد تصویری واضح، کلی و مفهومی از شرایط خاص عصبی و روان پزشکی تحت عنوان "اختلالات قصد" صحبت می کنند. پس از ارائه ی چارچوب های مختلف مفهومی که شامل اختیار ، تصمیم گیری و پیگیری هدف به عنوان مولفه های اصلی اراده می باشند ، این کتاب به بررسی چگونگی بروز اختلالات در این جنبه ها و سایر جنبه های ارادی در اسکیزوفرنی ، افسردگی ، آسیب لوب پیشانی و سوء مصرف مواد می پردازد.

کتاب اختلالات قصد

قسمت هایی از کتاب اختلالات قصد (لذت متن)
پیوندهای منظم بین اعمال حرکتی و اثرات منتجه ی آنها می توانند به دو طریق انجام وظیفه کنند . یک راه این است که مدل های پیش رونده ، یعنی ، اثرات مناسب قابل انتظار ، با در نظر گرفتن بعضی اعمال تولید شوند . راه دیگر این است که مدل های معکوس خلق شوند ، یعنی ، با در نظر گرفتن قصدهایی که اثرات خاصی تولید می کنند ، رفتارهای مناسب انتخاب شوند . این ارتباط اخیر ، که از اثرات قصد به رفتارها منجر می شود ، شکل دهنده ی اساس عملکردی اصل ایده ای - حرکتی ( ایدئوموتور ) است : هر نمایانگری از رخدادی که افراد یاد گرفته اند که به دنبال یک رفتار خاصی خواهد آمد ، از آن به بعد نیرویی را به نمایش میگذارد تا آن رفتار را فراخوانی کند .. اصل ایدئوموتور را تعداد زیادی از مطالعات تجربی تأیید کرده اند برای بررسی کلی به این منبع مراجعه کنید.۱۳ با این اوصاف چارچوب جیمزی برای ما تعدادی موضوعات را برای تحقیقات تجربی باقی می گذارد . برای مثال ، موضوعات عمده ی تحقیقاتی در مورد محتوا و تحقق قصدها ، رابطه ی بین فرایندهای شناخت و قصد، رابطه ی بین گزینش و اجرای تصمیمات و نقش جنبه های زمانی اهداف مورد نظر.