کتاب کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی دره شهر

Darreh Shahr
(سمیره)
کد کتاب : 28191
شابک : 978-6001800016
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 645
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی دره شهر اثر سیمین لک پور

این مجموعه کتاب مرجعی در خصوص استان ایلام و جایگاه شهر تاریخی دره شهر در قرون اولیه اسلامی خواهد بود که بسیاری از سوالات پژوهشگران، باستان شناسان و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن اسلامی در این حوزه فرهنگی تاریخی را پاسخ خواهد داد و در بسیاری از کتابخانه ها به عنوان کتابی مرجع جای خواهد گرفت.
این کتاب ارزشمند که حاصل تلاش های بی شائبه سرکار خانم لک پور و هیئت همراه بوده افتخار مردمان این دیار و به خصوص دره شهر است که با مطالعه آن به این باور خواهند رسید که چگونه پدرانشان درگذشته ای دور همچون امروز در تعالی تمدن، فرهنگ و هنر ایران نقش شگرفی را بر عهده داشته اند.

کتاب کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی دره شهر

سیمین لک پور
سیمین لک‌پور متولد ۱۳۳۲ است. او در دورۀ دبیرستان در رشتۀ طبیعی تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۱ وارد دانشگاه تهران شد. سال نخست را عمومی خواند و بعد از آن با باستان‌شناسی آشنا شد و این رشته را برای تحصیل انتخاب کرد. وقتی از او می‌پرسیم؛ چه چیز باستان‌شناسی برایتان جذاب بود که این رشته را برای تحصیل انتخاب کردید؟ می‌گوید: «همه‌چیز باستان‌شناسی برایم جذاب بود. تا حد زیادی به کنجکاوی انسان پاسخ می‌دهد و این حس را تأمین می‌کند. انسان معمولاً دوست دارد به ...
دسته بندی های کتاب کاوش ها و پژوهش های باستان شناسی دره شهر