کتاب قدرت اراده

Le pouvoir de la volonté
روش عملی تاثیر برخویشتن،بر دیگران و بر سرنوشت خویش
  • 15 % تخفیف
    95,000 | 80,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 28276
مترجم :
شابک : 978-9643110994
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 183
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 19
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت اراده اثر پل ژاگو

کتاب قدرت اراده به قلم پل کلمان ژاگو، اثری است در باب قدرت انگیزه و تلاش انسان در راه رسیدن به هدف های خود. این کتاب شامل تمرینات و روش هایی است که در صورت پایبند بودن به آن، معجزه ی اراده و ثبات در زندگی پدیدار می شود و فرد راه دستیابی به آرزوهای خود را در آن می یابد.
از مواردی که در کتاب به آن اشاره شده می توان به پرورش اراده در برابر سستی ها و خستگی های روزمره اشاره کرد که یکی از مهم ترین نکات در پرورش اراده در برابر آن، داشتن انرژی و انگیزه است. چگونگی به دست آوردن این انگیزه و انرژی نیز در تمریناتی به مخاطب معرفی می شود. دیگر اینکه سلامت جسم و روح چه میزان در حاکم شدن شخص بر خود و اراده اش نقش دارد. ژاگو اشاره می کند که داشتن یک برنامه ی خواب و عادت غذایی سالم با اینکه امری ساده به نظر می رسد اما بسیار تعیین کننده بوده و برای افرادی که عادت های ناسالمی را در خود پرورش دادند، غلبه بر این عادات و شکل دادن موارد جزئی و درست بسیار ضروری است. مورد بعدی اطمینان داشتن به عمل و گفتار شخصی است و ژاگو با ارائه ی تمریناتی در باب یافتن اطمینان و آزادی سخن و کردار، خواننده را در این زمینه یاری می کند. وی تغییر فردی را اساسی ترین راه تغییر سرنوشت دانسته و علاوه بر اهمیت اراده، به اهمیت تمرکز در شرایط دشوار نیز اشاره می کند. از دیگر موارد مهمی که در این کتاب مطرح شده، تاثیر مستقیم اراده بر بدن است و ژاگو معتقد است با اندیشیدن به سلامتی و آسایش، حتی در زمان بیماری، درد کاهش یافته و بدن به سمت سلامتی پیش می رود. اراده علاوه بر خود شخص، بر دیگران نیز تاثیر گذاشته و از رفتارهای دیگران نیز اثرپذیر است. در بخش های پایانی کتاب، نحوه ی عمل کردن برای دستیابی به خواسته ها و واکنش نشان دادن در برابر ناتوانی ها گفته شده و با معرفی اصول و تمرین، خواننده را در امکان پذیر ساختن آن یاری می کند.

کتاب قدرت اراده

پل ژاگو
پاول کلنت جگووت در هفدهم ژوئیه سال 1889 در فرانسه متولد شد و در 24 ژانویه سال 1962 درگذشت. او اکتشافگر و نویسنده آثاری است که وقف توسعه شخصی ، بهداشت ، باطن ، روانشناسی کاربردی ، هیپنوتیزم و همچنین اکتشاف و بهره برداری از پتانسیل متافیزیک انسان است. در سنت نویسندگان آمریکایی مانند جوزف مورفی ، پرنتیس ملفورد و ویلیام واکر اتکینسون ، وی مانند امیل کوئه ، به عنوان یکی از پیشروهای فرانسوی "تفکر مثبت" در نظر گرفته می شود.
قسمت هایی از کتاب قدرت اراده (لذت متن)
جادو نزد ایرانیان مقام روحانی مغ ها بوده است که اجرای آن را به دانشمندان و فرزانگان می سپرده اند که مقام موبد یا مغ می داشته اند. بنابراین کلمه جادو یادآور اندیشه جلال و شکوه است. علوم خفیه و باطنی فقط در معابد و آتشکده‎ ها به مخفیترین شکل آموخته می شد و تصور می رود که اسرار آن با نابودی تمدنهای قدیمی از بین رفته باشد. تاریخ نویسان، فیلسوفان، پزشکان و شاعران از وقایع متعددی در این باره یاد می کنند. لوحه ها و سنگنبشته ها، پرده های نقاشی آویخته بر دیوارهای معابد، هیئروگلیف های نقشهای برجسته و آثار و بناهای گوناگونی که از دستبرد زمانه و ضربه های جنگجویان درامان مانده اند، اطلاعات بسیاری از اعمال اسرارآمیز باطنیون و علمای خفیه که در همه جا، بویژه در مصر، هند، ایران، کلده و یونان رایج بوده است در اختیار ما قرار می دهند.» چنین به نظر می رسد که کلیدهای اصلی قدرت اراده چنان که در عهد باستان اعمال می شده است در همان قرون اولیه میلادی به نحو جبران پذیری مفقود شده اند. با این حال، هراز گاهی و بسیار به ندرت چند روحی که دارای بصیرت شهود و مکاشفه بوده اند توانسته اند حتی از راه دور واقعیت نفوذ انسان بر همنوعانش را به اثبات برسانند. مارسیل فاسن تایید می کند که: «روحی که با امیال شدید تحریک شده باشد می تواند نه تنها بر جسم خود بلکه بر جسم دیگری، بخصوص اگر آن جسم دارای طبیعتی یکدست یا ضعیفتر باشد، تاثیر بگذارد.» آگریپا که شهرت او به عنوان جادوگر بسیار زیاد بود می نویسد: «جذبه های روح، که وقتی شدید باشد راه بلهوسی در پیش می گیرد، نه تنها می تواند جسم خود شخص را تغییر دهد، بلکه بر جسمی بیگانه نیز اثر می گذارد چنان که تاثیرات عجیب و غریبی بر عناصر و اشیا برجای می نهد. نباید تعجب کرد که روح می تواند بر جسم و روح دیگری تاثیر گذارد.»