کتاب گوشه نشین

The Hermit
کد کتاب : 1848
مترجم :
شابک : 978-600278348-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 150
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

اوژن یونسکو از برترین نمایشنامه نویسان قرن بیستم

معرفی کتاب گوشه نشین اثر اوژن یونسکو

کتاب گوشه نشین، رمانی نوشته ی اوژن یونسکو است که نخستین بار در سال 1973 به چاپ رسید. داستان این رمان به مردی بی نام و نشان می پردازد که به خاطر دریافت ارثی از یکی از خویشاوندان ثروتمند خود، از زندان کار روتین و خسته کننده ی خود آزاد می شود و به زندان بزرگتری به نام احساس بیگانگی و انزوا نسبت به دنیای پیرامون می افتد. او زمان خود را با فکر به ماهیت جهان و شرایط زندگی انسان ها می گذراند. اتفاقی دگرگون کننده باعث می شود شخصیت اصلی داستان دریابد که وضعیت فاجعه بار دنیای بیرون، تنها بازتابی از شرایط بیمارگونه ی روح خودش است. واقعیت های دنیای بیرون و توهمات درون ذهن او در هم می آمیزند و اضطراب مسائل غیرقابل درک دنیا از راوی به مخاطبین انتقال پیدا می کند. رمان گوشه نشین، اثری بسیار خواندنی است که با آثاری همچون «بیگانه» اثر کامو و «تهوع» اثر سارتر مقایسه شده است.

کتاب گوشه نشین

اوژن یونسکو
اوژن یونسکو، ۲۶ نوامبر ۱۹۰۹ در کشور رومانی به دنیا آمد. پدرش یک کارمند رومانیایی و ارتدکس و مادرش زنی فرانسوی و پروتستان بود. شاید همین اختلافات فرهنگی و مذهبی باعث شد تا نهایتا آن دو، زمانی که اوژن تنها هفت سال داشت، از یکدیگر جدا شوند و این ناسازگاری ها شرایط نابسامانی را برای کودکی اوژن رقم زند.یونسکو در 16 سالگی به همراه پدرش روانه ی رومانی شد و به کالج ملی ساوای مقدس (Saint Sava) رفت. البته بیشتر دوران کودکی اش را در فرانسه گذرانده و بنا بر ادعای خود تجربیاتی که در آن دوران به دست آورده،...
نکوداشت های کتاب گوشه نشین
An Enjoyable and interesting story on themes of solitude, depression, memory and boredom.
داستانی لذت بخش و جذاب درباره ی تنهایی، افسردگی، خاطرات و کسالت.
Library Thing

One of the essential works of our time.
یکی از آثار ضروری عصر ما.
Le Point

A charming book.
کتابی جذاب.
Booktopia

قسمت هایی از کتاب گوشه نشین (لذت متن)
عشق واقعی نمی داند ترک کردن چیست، چیزی به نام مشکل را نمی شناسد، هرگز کنار نمی کشد، دست کشیدن مال افراد حقیر است، همان طور که شکست مال آدم های حقیر است.

گذشته همیشه زیبا و ملایم است و ما حسرتش را می خوریم.