کتاب کتاب تابستان

The Summer Book
کد کتاب : 13050
مترجم : یاسمن تورنگ
شابک : 978-6222040086
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

کتاب تابستان
The Summer Book
کد کتاب : 13051
شابک : 9786009750573
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تابستان اثر تووه یانسون

یک هنرمند سالخورده و نوه شش ساله اش تابستان را با هم در یک جزیره کوچک در خلیج فنلاند می گذرانند. به تدریج ، این دو یاد می گیرند که با ترس های خود مقابله کنند. تابستان و فضای جزیره به آنها نیروی عشق به هم نوع را نشان می دهد.- عشقی که نه تنها ساکنان تابستان بلکه خود جزیره را نیز در بر می گیرد ، با سنگهای خزه ای ، گلهای بادگیر و دریاهای غیر قابل پیش بینی.

«کتاب تابستان» دارای نثری صمیمی همراه با شوخ طبعی های ظریف است. «کتاب تابستان» داستانی عمیقا موافق با زندگی است. توو جانسون نویسنده این کتاب بسیاری از تجربیات خود را با خواننده در این کتاب به اشتراک گذاشته است. این نسخه جدید شاهد بازگشت یک گوهر ادبی اروپایی است - تازه ، معتبر و کاملا انسانی.
توو جانسون در هلسینکی فنلاند متولد و در همانجا نیز درگذشت. وی به عنوان یک شهروند فنلاندی که زبان مادری آن سوئدی بود ، بخشی از اقلیت فنلاندی های سوئدی زبان بود. بنابراین ، تمام کتاب های او در اصل به سوئدی نوشته شده اند.

توو جانسون گرچه در درجه اول به عنوان نویسنده شناخته می شود ، مشاغل دیگر خود را به عنوان نویسنده و نقاش دارای اهمیت یکسان می دانست.

توو جانسون اولین کتاب خود را با عنوان "مومین ها و طغیان بزرگ" (1945) در زمان جنگ جهانی دوم نوشت و تصویرگری کرد. وی بعدا گفت که جنگ او را افسرده کرده است. توو جانسون علاوه بر رمان ها و داستان های کوتاه مومین ، چهار کتاب مصور و بسیار محبوب را نیز نوشت و تصویرگری کرد.

کتاب های او به 33 زبان ترجمه شده است.

کتاب کتاب تابستان


ویژگی های کتاب تابستان

برنده ی جایزه ی هانس کریستین اندرسون1966

تووه یانسون
تووه ماریکا یانسون، زاده ی 9 آگوست 1914 و درگذشته ی 27 ژوئن 2001، نویسنده ی کتاب های مصور، تصویرساز، نقاش و رمان نویس فنلاندی بود.یانسون در خانواده ای هنری به دنیا آمد و از سال 1930 تا 1938 به تحصیل در رشته ی هنر در شهرهای استکهلم، هلسینکی و پاریس پرداخت. او در سال 1943، انتشار داستان های کوتاه و مقالاتش را شروع کرد و همزمان، به تصویرسازی های گرافیکی نیز اشتغال داشت. یانسون از بعد از این زمان، باقی عمر خود را صرف نویسندگی و خلق آثار هنری کرد.تووه یانسون سرانجام در سن 86 سالگی چشم از جهان فرو ...
قسمت هایی از کتاب تابستان (لذت متن)
روشنی از علف دریایی بود که با حرکت آب به جلو و عقب موج میزد. کودک گفت: «می خواهم شنا کنم.» انتظار داشت مادربزرگ مخالفت کند، ولی مادربزرگ واکنشی نشان نداد. سوفیا با ترس و نگرانی لباسش را در آورد؛ چون به کسانی که به آدم اجازه ی هر کاری می دهند نمی شود اطمینان کرد. پایش را کرد توی آب و گفت: «سردشت بانوی پیر در حالی که حواسش جای دیگری بود، گفت: «معلوم است که سرد اساسی می خواستی گرم باشد؟!»

سوفیا تا کمر در آوفره رفت و با نگرانی منتظر ماند. مادر بزرگ گفت: «شنا کنکو که بلدی خوب شنا کنی.» سوفیا فکر کرد: «این آب عمیق است. یادش رفنه که من هیچ وقت تنهایی در آبی به این عمیقی شنا نکرده ام.» و به همین دلیل از آب بیرون آمد و روی صخره نشست و توضیح داد معلوم است که امروز هوا خیلی خوب میشود آفتاب در آسمان خیلی بالاتر رفته بودم جزیره و دریا میدرخشید. هوا بسیار سبک بود سوفیا گفت: «من می توانم بروم زیر آب. تو میدانی وقتی آدم می رود زیر آب، چه میشود؟ مادربزرگش جواب داد: «معلوم است که می دانم. آدم همه چیز را رها می کند، نفسش را توی سینه حبس می کند و می رود زیر آب احساس می کنی خزهای قهوه ای رنگ روی پایت لیز می خورد.