کتاب درآمدی بر نظریه ها و روش های نقد ادبی

Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice
  • 10 % تخفیف
    285,000 | 256,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نیلوفر نیلوفر
    نویسنده: چارلز برسلر
کد کتاب : 28290
مترجم :
شابک : 978-9644483561
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 357
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر نظریه ها و روش های نقد ادبی اثر چارلز برسلر

چارلز برسلر کتاب درآمدی بر نظریه‌ها و روش‌های نقد ادبی را با هدف آموزش نوشته است. این کتاب از منابع اصلی آموزش نقد ادبی برای دانشجویان رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی محسوب می‌شود. برسلر این کتاب را به گونه ای نوشته است که خوانندگان علاقه‌مند و نیز دانشجویان رشته های مرتبط بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و با استفاده از آن در زمینه‌ی نقد ادبی به دانش بیشتری دست یابند. این کتاب در سیزده فصل نوشته شده است. به جز دو فصل اول که در آن‌ها تاریخچه‌ی نقد ادبی تشریح شده، نویسنده در فصول بعدی به رویکردهای نقد ادبی پرداخته و برای هر کدام نمونه‌ای آورده است. خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی ادبیات، منتقدان و دوستداران ادبیات پیشنهاد می‌شود.
کتاب درآمدی بر نظریه‌ها و روش‌های نقد ادبی را مصطفی عابدینی‌فرد ترجمه کرده است. این کتاب توسط دکتر حسین پاینده ویراستاری شده است.
دکتر حسین پاینده، ویراستار این کتاب، از بزرگان ادبیات معاصر است و آثار مهم و باارزشی در زمینه‌ی نقد ادبی تألیف کرده است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه علامه طباطبایی کسب کرد و برای تحصیل در مقطع دکترا به انگلستان رفت. دکتر پاینده همچنین مولف مجموعه‌ی مهم داستان کوتاه در ایران است. او در این مجموعه، داستان‌های کوتاه ایرانی را در ژانرهای رئالیستی و ناتورالیستی، مدرن و پسامدرن بررسی کرده و برای هر کدام نقدی ادبی نوشته است.

کتاب درآمدی بر نظریه ها و روش های نقد ادبی

دسته بندی های کتاب درآمدی بر نظریه ها و روش های نقد ادبی