کتاب چپ دست ها بدانند

Left Hands
(چپ دستی، یک صفت مفید)
کد کتاب : 28721
شابک : 978-9646542709
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چپ دست ها بدانند اثر هنگامه علی بیک

"چپ دست ها بدانند" کتابی است به قلم "هنگامه علی بیک" و "عبدالحمید انگجی" که پیرامون پدیده ی چپ دست بودن به عنوان یک صفت مفید نوشته شده است.
در ابتدا نویسندگان از انواع ترجیحات دست که هم به صورت کلی و هم در مدل اختصاصی بررسی شده، صحبت می کنند و استدلال می کنند که آیا ترجیح دستی، نشانی برای ترجیح مغزی نیز هست یا خیر. سپس موضوع اصلی کتاب که در مورد چپ دستی است، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در این راستا دلایل این پدیده، فعالیت نیم کره های مغز و دگرگونی غالبیت آن در بازه ی عمر یک فرد، ارتباطات میان دست، مغز و خلق و خو بررسی شده است. سپس دلایل ژنتیکی این پدیده که نیاز است "چپ دست ها بدانند"، در قالب فرضیات و مطالعه ی فاکتورهای ژنتیکی، توارث پذیری، بررسی آن در دوقلوها، فرزندخواندگان و ژن های مرتبط برشمرده شده است.
اما یک مساله ی جالب دیگر که در کتاب "چپ دست ها بدانند" از "هنگامه علی بیک" و "عبدالحمید انگجی" به آن اشاره شده، دلایل تکاملی است که پایدار بودن ترجیح چپ دستی را تضمین کرده است. همانطور که ذیل جلد کتاب نیز به آن اشاره شده، چپ دستی یک صفت مفید بوده و در این راستا مطالبی همچون فاکتور غافلگیری، برتری حافظه ی رویدادی و هنری، سطوح اقتصادی و اجتماعی، ارتباط آن با ورزش و موزیک، در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.
در این اثر همچنین راه های شناسایی احتمالی چپ دستی در کودک، پیش و پس از تولد نیز معرفی شده و همچنین از ارتباط ان با بیماری ها و مشکلات روزمره ای که چپ دست ها با آن درگیر هستند نیز صحبت به میان آورده شده است.

کتاب چپ دست ها بدانند

دسته بندی های کتاب چپ دست ها بدانند
قسمت هایی از کتاب چپ دست ها بدانند (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: ترجیح به استفاده از دست چپ، چپ دستی نام دارد. با آن که تا چندی پیش چپ دست ها را افرادی بی دست وپا و حواس پرت می شناختند و از جامعه طرد می شدند، طی دهه های اخیر از چپ دستی به عنوان یک صفت مفید یاد می کنند که می تواند در عرصه های گوناگون به شخص کمک کرده و حتی از نظر اقتصادی-اجتماعی وضعیت او را بهبود ببخشد. قرارگیری افراد سرشناسی نظیر افلاطون، ارسطو، داوینچی، نیوتن، شکسپیر، اینشتین، داروین و بسیاری دیگر در فهرست چپ دست ها نشان دهندۀ هوش بالا، تجسم فضایی زیاد و خلاقیت سرشار افراد چپ دست است.