کتاب چرتوپیا

Chertopia
(تاریخ زوال یک اتوپیا)
کد کتاب : 28817
شابک : 978-6220101345
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 109
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چرتوپیا اثر آیدین سیارسریع

داستان چرتوپیا و گرفتن مساحت مربع و آرمان های بزرگ فیلسوف بزرگ، افلاطون را که یادتان هست؟ همان شهری که تنها هندسه دان ها می توانند شهروند آن باشند؛ البته خیلی هم شرط سختی نیست چون برای ورود تنها باید گرفتن مساحت مربع را بلد باشید.
این شهر زیبا که آیدین سیار سریع آن را بر اساس آرمان های فیلسوف بزرگ، افلاطون بنا کرده قرار است برای خودش آرمان شهری باشد، منتهی از نوعی دیگر.
قبلا چرتوپیا را به صورت داستان سریالی و غیر سریالی در طاقچه خوانده اید اما آیدین سیار سریع در ویرایش جدید آن که با همکاری نشر چشمه منتشر شده، تغییرات و اصلاحاتی ایجاد کرده است. پس بنابراین چرتوپیا را دوباره و این بار کاملتر و از نشر چشمه بخوانید.
چرتوپیا در جزیره ای «چرت» نام (با الهام از پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه یعنی «کرت») در استرالیا قرار دارد که فیلسوف شاهی با نام «گذالفون» آن را اداره می کند. این شاه، وزیری به نام «سباستوس میکلانکوس» دارد که خاطراتش را از دوران حکومت این پادشاه می نویسد.

کتاب چرتوپیا

آیدین سیارسریع
آیدین سیار سریع (زادهٔ ۱۲ فروردین ۱۳۷۰) نویسنده طنز و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است.سیارسریع فعالیت طنزنویسی خود را از سایت بازتاب شروع کرد و سپس در مجله خط‌خطی به نوشتن مشغول شد. با انتشار صفحه طنزانه (ضمیمه طنز روزنامه قانون) با طنزهای سیاسی‌اش به شهرت رسید. همچنین در روزنامه‌های شهروند، مردم امروز، هفته‌نامه صدا ستون طنز داشته‌است. در دوره دوم انتشار ضمیمه طنز قانون (بی‌قانون) نیز با این روزنامه همکاری کرده‌است. وی پس از توقیف روزنامه قانون به نوشتن...