کتاب دفتر خاطرات

The Notebook
کد کتاب : 29222
مترجم :
شابک : 978-9648944037
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دفتر خاطرات اثر نیکلاس اسپارکس

"دفتر خاطرات" به قلم درخشان " نیکلاس اسپارکس"، تجربه ای فراموش نشدنی از داستان غم انگیز عاشقانه ای است که در فضای بعد از جنگ جهانی دوم در کارولینای شمالی اتفاق می افتد. روایتی خواندنی از یک دختر ثروتمند جوان و پسری که یک روز قلب او را ربود.
هر از چند گاهی یک داستان عاشقانه چنان قلب و روح خوانندگان را گرفتار می کند که به پدیده ای فراتر از داستان تبدیل می شود. در واقع به تجربه ای تبدیل می شود که تا ابد آن را به خاطر می آورند. "دفتر خاطرات" نوشته ی " نیکلاس اسپارکس"، چنین داستانی است. این کتاب نکوداشتی از عشق و اشتیاق است که چطور می تواند از قید و بند سن و سال رها شده و به پدیده ای جاودانه تبدیل شود. "دفتر خاطرات" داستانی است پر از لبخند و اشک که باعث می شود مخاطب بار دیگر به عشق ایمان پیدا کند.
مرد سی و یک ساله ای به نام نوآ بعد از جنگ جهانی دوم به منطقه ی ساحلی کارولینای شمالی بازگشته و دائما با تصویر دختری که سال ها قبل از دست داد، دست و پنجه نرم می کند. آلی، دختری از طبقه ی طراز اول اجتماع که بیست و نه ساله دارد نیز در شرف ازدواج با یک وکیل ثروتمند است اما نمی تواند فکر پسری که مدت ها پیش قلبش را ربود از سرش بیرون کند. آن ها سال ها قبل، با یک عشق آتشین نافرجام از هم جدا شده اند و حالا بعد از مدت ها یکدیگر را یافته اند. این چنین "دفتر خاطرات"، داستانی از پایداری عشق و علاقه آغاز می شود که می تواند تراژدی را به پیروزی بدل ساخته و حتی معجزه کند.

کتاب دفتر خاطرات

نیکلاس اسپارکس
نیکولاس چارلز اسپارکس، زاده ی 31 دسامبر 1965، نویسنده، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ی آمریکایی است.اسپارکس در اوماها در ایالت نبراسکا به دنیا آمد. او در سال 1984 دوران دبیرستان را به پایان رساند و برای تحصیل در رشته ی مدیریت کسب و کار در دانشگاه نوتردام ثبت نام کرد و در سال 1988 با موفقیت فارغ التحصیل شد. اسپارکس همچنین در آن سال، با همسر آینده اش، کتی کوت، آشنا شد. آن ها در 22 جولای 1989 ازدواج کردند و به کارولینای شمالی نقل مکان کردند. این زوج، صاحب 5 فرزند شدند و در سال 2015 به صورت توافقی و...
نکوداشت های کتاب دفتر خاطرات
A classic tale of love.
داستانی کلاسیک از دلباختگی.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

A one-night read . . . If you are in need of a good cry, The Notebook is absolutely the right book.
کتابی که یک شبه آن را خواهید خواند. اگر نیاز دارید که درست و حسابی گریه کنید، دفتر خاطرات کتاب مد نظر شماست.
USA Today USA Today

A more romantic testament to love's enduring miracle than Robert James Waller's The Bridges of Madison County.
روایتی از معجزه ی پایدار عشق که به مراتب از فیلم پل های مدیسون کانتی از رابرت جیمز والر، عاشقانه تر بود.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب دفتر خاطرات (لذت متن)
من کی هستم ؟و این قصه چه پایانی خواهد داشت؟ ‏خورشید طلوع کرده و من کنار پنجره غبارالودی که نقش زندگی از ان رخت بر بسته است،نشسته ام.امروز پیراهن و شلوار کلفتی به تن دارم.شال گردنی دور گردنم پیچیده و ژاکتی را که سی سال پیش دخترم برای تولدم بافته بود،پوشیده ام. ‏درجه حرارت شوفاژ اتاقم روی اخرین درجه است و بخاری کوچکی نیز درست پشت سرم قرار دارد که با ناله و سر و صدا،حرارت را مانند اتشی که از دهان اژدهای افسانه ها بیرون می اید،به اطراف می پراکند.با این حال،سر تا پایم از شدت سرمایی که از بدنم بیرون نمی رود،می لرزد. ‏سرمایی که هشتاد سال است در وجودم ماوا گرفته است.هشتاد سال،بله،هشتاد سال،اگرچه باور کردن ان برایم دشوار است،تعجب می کنم که از زمان ریاست جمهوری جرج بوش هرگز گرم نشده ام.دلم می خواهد بدانم تمام هم سن و سال های من همین طور هستند یا نه.