کتاب راه های ابریشم

The Silk Roads : a new history of the world
تاریخ جهان ازدیدگاهی نو
کد کتاب : 30039
مترجم :
شابک : 978-9642134700
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 580
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

راه های ابریشم
The Silk Roads: a new history of the world
تاریخ جدید جهان
کد کتاب : 58356
مترجم :
شابک : 978-6003676916
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 736
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

راه های ابریشم
The Silk Roads : a new history of the world
نگاهی نو به تاریخ
کد کتاب : 71385
مترجم :
شابک : 978-6220403227
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

جاده های ابریشم
The Silk Roads : a new history of the world
کد کتاب : 131449
مترجم :
شابک : 978-9641652861
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 961
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راه های ابریشم اثر پیتر فرانکوپن

پیشینه‌ی چندهزارساله‌ی جاده‌ی ابریشم و استفاده‌ی مدام از ظرفیت حمل کالا از استان «توان هانگ» چین تا قلب اروپا در بازه‌ی زمانی قریب به دو هزار سال، ثابت‌کننده‌ی نیازی‌ست که انسان‌ها از شرق تا غرب به همدیگر داشته‌اند و همواره در پی رسیدن به تازه‌ها و به دست آوردن مایحتاج‌شان حتی به قیمت پیمودن راه‌های بسیار بسیار طولانی بوده‌اند. البته شگفت‌انگیزی راه ابریشم که اولین بار ریختوفن آلمانی از نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم از این نام در نوشته‌هایش استفاده کرد، فقط به خاطر گسترش بازرگانی و جهانگردی از خاور دور تا قاره‌ی سبز نبود، بلکه تبادل فرهنگی عظیمی بود که بی‌شک بدون این راه، به این سادگی‌ها ممکن نمی‌شد؛ تبادل فرهنگی‌ای که گسترش نژادی و ژنتیکی تا زبان و موسیقی و ادبیات و ... را دربرمی‌گرفت و موجب پیوندهایی میان مردمان ده‌ها اقلیم و جغرافیای گونه‌گون می‌شد که فارغ از سیاست‌های حاکمان‌شان، با یکدیگر ارتباط و دوستی و مودّت داشتند. کتاب «راه‌های ابریشم: تاریخ جدید جهان» بازنگری و هم‌گرایی «پیتر فرنکوپن» در همه‌ی روایت‌ها و تاریخ‌نگاری‌های پیشین درباره‌ی تاریخ راه ابریشم و کلیت سرگذشت آن از منظر تاریخی مختص به همه‌ی جهان است. این کتاب دوستی‌ها و روابط تجاری، ارتباطات مذهبی و نژادی، ارتباطات سیاسی و اجتماعی و جنگ‌ها و صلح‌های شکل گرفته در مسیر و متأثر از راه‌های ابریشم را موشکافانه بررسی کرده و به دانشنامه‌ی جامعی تبدیل شده که شاید پیش از این نظیرش را ندیده‌ایم.

کتاب راه های ابریشم


ویژگی های کتاب راه های ابریشم

نامزد جایزه یان میچالسکی سال 2017

پیتر فرانکوپن
پیتر فرانکوپن (متولد 22 مارس 1971) مورخ، نویسنده و هتلدار انگلیسی است.فرانكوپن دومين فرزند است كه پدرش لوئي دوي ديمي فرانكوپن (1839-1939) در كرواتي يوگسلاوي متولد شد و سرپرست سوئد و استاد حقوق بين الملل اينگريد دتر است. خواهر بزرگتر وی بانوی نیکلاس ویندزور است.او قبل از گرفتن D. D. در کالج Corpus Christi ، آکسفورد، در کالج ایتن شرکت کرد و سپس مدرک تاریخ بیزانس را از کالج عیسی، کمبریج دریافت کرد. وی عضو ارشد تحقیقاتی در کالج وورسستر، آکسفورد و مدیر مرکز تحقیقات بیزانس آکسفورد است.موضوعات مورد ...
نکوداشت های کتاب راه های ابریشم
One of Mr. Frankopan’s gifts as a storyteller is his ability to draw unusual connections across his vast canvas . . . . Frankopan has written a rare book that makes you question your assumptions about the world.
یکی از استعدادهای آقای فرانکوپن به عنوان یک قصه گو، توانایی کشیدن نقشه ای از ارتباطات غیرمعمول بر بوم وسیع نقاشی خود است. فرانکوپن کتابی نادر به رشته ی تحریر درآورده که سبب می شود فرضیات خود درباره ی گیتی را زیر سوال ببرید.
Wall Street Journal Wall Street Journal

This provocative history challenges the view of the West as heir to a pure Greco-Roman culture. . . . Frankopan marshals diverse examples to demonstrate the interconnectedness of cultures, showing in vivid detail the economic and social impact of the silk and the slave trades, the Black Death, and the Buddhist influence on Christianity.
این تاریخچه ی جنجالی، دیدگاهی که در آن غرب را وارث مطلق تمدن رومی و یونانی می دانست، به چالش می کشد. فرانکوپن مثال های متنوعی را برای نشان دادن پیوند میان فرهنگ ها به کار گرفته و در جزییات شفاف، اثرات اقتصادی و اجتماعی تجارت ابریشم و برده، مرگ سیاهان و نفوذ بودا بر مسیحیت را نشان می دهد.
New Yorker New Yorker

This is deeply researched popular history at its most invigorating, primed to dislodge routine preconceptions and to pour in other light. The freshness of . . . Frankopan’s sources is stimulating, and their sheer range can provoke surprising connections. He likes to administer passing electric shocks.
این کتاب، یک اثر تاریخی محبوب و با پژوهش های عمیق بوده که با قدرت تمام برای از بین بردن پیش فرض های معمول پیشقدم شده و آماده ی تاباندن نوری جدید بر این مسئله است. طراوت منابع به کار گرفته شده توسط فرانکوپن بسیار تحریک آمیز بوده و دامنه ی گسترده ی آن ها، ارتباطات شگفت آوری را برمی انگیزاند.
New York Review of Books New York Review of Books

This is history on a grand scale, with a sweep and ambition that is rare. . . . A remarkable book on many levels, a proper historical epic of dazzling range and achievement.
این تاریخچه ای در مقیاس گسترده با جاه طلبی و وسعت دیدی کمیاب است. کتابی قابل توجه در سطوح بسیار، حماسه ای تاریخی و مناسب با گستره ای از دستاوردهای خیره کننده.
Guardian Guardian

Dazzlingly rich and accessible. . . . By reorienting the history of the last few millennia to the east, and by resolutely keeping the camera rolling there, Frankopan unhooks us from the usual story of ‘Western Civ’ and gives us a startling and brilliant perspective on events that may once have been familiar—and plenty that aren’t.
به طرز خیره کننده ای غنی و قابل درک. فرانکوپن با تغییر جهت قاطعانه ی دوربین تاریخ چند هزارسال اخیر به سمت شرق، ما را از قصه ی همیشگی تمدن غرب جدا ساخته و دیدگاهی تکان دهنده و درخشان از وقایعی که برخی آشنا و بسیاری ناآشنا هستند به ما می دهد.
Philadelphia Inquirer Philadelphia Inquirer

His goal is to convince readers that the story of Asia and Europe is really one, that they interacted constantly in the past, and that they do so even more today.
هدف نویسنده این است که خوانندگان را متقاعد کند داستان آسیا و اروپا حقیقتا یکی بوده و آنان به طور مداوم در گذشته و بیشتر از آن در حال حاضر با هم تعامل داشته و دارند.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب راه های ابریشم (لذت متن)
مذاکرات با شرکت چنان سریع پیش رفت که تابستان ۱۹۱۴ دولت بریتانیا توانست ۵۱ درصد سهام شرکت را بخرد _ و مدیریت عملیات شرکت را هم از آن خود کند. زبان آوری چرچیل در مجلس عوام رای اکثریت قریب به اتفاق را برایش به دست آورد. آنگاه سیاست گذاران و برنامه ریزان و ارتش نفس راحتی کشیدند: به ذخایر نفتی که ممکن بود در هر درگیری نظامی در آینده برایشان ضرورت حیاتی پیدا کند دست یافته بودند. یازده روز بعد، فرانتس فردیناند در سارایوو کشته شد. در هیاهوی پیرامون بسیج برای جنگ، ندیدن اهمیت گام هایی که بریتانیا برای تامین سوخت مورد نیازش برداشت دشوار نبود. یک علت آن البته این بود که کمتر کسی از معامله های پشت پرده آگاه شد. زیرا دولت بریتانیا نه تنها بیشتر سهام شرکت نفت ایران و انگلیس را خرید، بلکه برای دریافت بیست سال نفت نیروی دریایی هم به توافقی محرمانه دست یافت. معنی آن این بود که اگر جنگ با آلمان به درازا می کشید، بریتانیا می توانست از بابت سوخت کشتی هایی که در تابستان ۱۹۱۴ به آب افکند خاطرجمع باشد. جایگزینی زغال سنگ با نفت سبب شد که کشتی های انگلیسی در سرعت و کیفیت بر حریفان پیشی بگیرند؛ ولی مهم تر این که اکنون آنها می توانستند مدت ها در دریا بمانند. بی جهت نبود که لرد کرزن در نوامبر ۱۹۱۸، یعنی کمتر دو هفته پس از متارکه جنگ، در سخنرانی اش در ضیافت شامی در لندن اظهار کرد «متفقین روی موجی از نفت به پیروزی رسیدند.» یک سناتور سرشناس فرانسوی نیز، سرمست از پیروزی، گفت آلمان بیش از حد به آهن و زغال سنگ امید بسته و از نفت غافل شده بود. او مدعی شد که نفت خون زمین و خون پیروزی است.