کتاب تاریخ تاریخ ها

A History of Histories
  • 178,000 تومان
  • به زودی 🙄
  • انتشارات: مرکز مرکز
    نویسنده:
کد کتاب : 45271
مترجم :
شابک : 978-9642134854
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 458
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ تاریخ ها اثر جان بارو

کتاب «تاریخ تاریخ ها» اثری نوشته ی «جان بارو» است که اولین بار در سال 2007 به چاپ رسید. «بارو» در این اثر با پرداختن به تاریخ به عنوان جنبه ای از جامعه ی انسانی و بخشی حیاتی در فرهنگ اروپا و آمریکا، ویژگی های متمایز آثار مورخین بزرگ—از مصر و یونان باستان گرفته تا اکنون—را به شکلی شگفت انگیز به تصویر می کشد و تفسیر می کند. «بارو» همچنین قصد دارد درک مخاطبین خود را از مهم ترین نقاط تحول در تاریخ تغییر دهد و اندیشه های مورخین درباره ی عصرها و تمدن های خودشان را از دریچه ای نو نمایان سازد. «بارو» استدلال می کند که نگاه به تاریخ تاریخ ها، یکی از جذاب ترین راه ها برای درک گذشته است.

کتاب تاریخ تاریخ ها

جان بارو
جان بارو، زاده 1935 و درگذشته 2009، تاریخ نگار انگلیسی برجسته بود. آثار پیشگامانه ی بارو، آغازگر روشی هدفمندتر برای پرداختن به تاریخِ علوم اجتماعی به حساب می آید؛ روشی که برخلاف گذشته، تنها مزیت تاریخ را توانایی آن در تحلیل عصر کنونی در نظر نمی گرفت.
نکوداشت های کتاب تاریخ تاریخ ها
A fascinating compendium.
مجموعه ای شگفت انگیز.
The New Yorker

An exemplar of how history should be written.
نمونه ای از این که تاریخ چگونه باید نوشته شود.
The Times

An incredible lens with which to view the past.
دریچه ای حیرت انگیز برای نگریستن به گذشته.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب تاریخ تاریخ ها (لذت متن)
تاریخ، حتی اگر بگذاریم در معنای وسیعش باز مقوله ی واحدی بماند، موضوع بسیار متنوعی است. طاعون ها، حمله ها، مهاجرت ها؛ پیریزی، پرورش، گسترش ترتیبات قانونی و نظام های سیاسی؛ جنگ های داخلی و خارجی، انقلاب ها، دگرگونی های آهسته یا ناگهانی در دین و فرهنگ؛ شکل گیری انواع هویت های جمعی-مذهبی، ملی، عقیدتی-تواریخ ربانی به معنی آنچه خدا برای انسان اراده می کند: همه ی این ها و خیلی های دیگر تاریخ اند.

تا جایی که می دانیم، هرودوت نخستین کسی بود که واژه ی هیستوریا (تحقیق) را به معنای امروزی تاریخ به کار برد. هیستور در قاموس هومر کسی بود که تحقیقی بر اساس داده ها انجام می داد و به نتایجی می رسید. پس رابطه ی تاریخ با تحقیق از دیرباز محرز بوده است.

چرا ژانرهای تازه در نگارش تاریخ پدید آمد؟ بی تردید علت آن تنها، یا همواره، گسترش دامنه ی کنجکاوی «علمی» نبود، اگرچه این عامل نیز گاه در آن نقش داشت.