کتاب راهنمای خواندن اخلاق نیکوماخوسی ارسطو

Aristotle's 'Nicomachean Ethics'
کد کتاب : 30176
مترجم :
شابک : 978-6008091486
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای خواندن اخلاق نیکوماخوسی ارسطو اثر کریستوفر وارن

اخلاق نیکوماخوسی ارسطو، بر اساس سخنرانی‌هایی که او در قرن چهارم پیش از میلاد در آتن ایراد کرد، یکی از برجسته‌ترین آثار فلسفه ی اخلاق است که تا کنون نوشته شده است. ارسطو، اگرچه متأثر از آثار افلاطون است، اما با قرار دادن عمل به فضیلت، و نه داشتن آن به عنوان کلید سعادت انسان، به شدت از سلف خود فاصله می گیرد. ارسطو با تبدیل اخلاق از یک علم نظری به یک علم عملی، و با وارد کردن روان‌شناسی به مطالعه رفتار خود، هم حوزه ی فلسفه اخلاق را گسترش داد و هم همزمان آن را برای هر کسی که به دنبال درک ماهیت انسان بود، قابل دسترس‌تر کرد. تئوری «اخلاق فضیلت» که ارسطو مطرح کرد هنوز هم تا به امروز جایگاه اصلی اندیشه اخلاقی است و تأثیر او به شدت در آثار الیزابت آنسکومب، فیلیپا فوت و آلیسدیر مک اینتایر وجود دارد.
در این کتاب، از دیدگاه هایی سخن رفته است که ارسطو درباره بهترین زندگی برای انسان ها در اخلاق نیکوماخوسی مطرح می کند. هدف آن است که خواننده با درون مایه ها و ادعاهای اصلی متن آشنا شود. به این منظور، بر استدلالهای اخلاق نیکوماخوسی تمرکز می شود. در چنین کتابی، بررسی عمیق همه مسائل، آن چنان که مورد پسند است، ناممکن خواهد بود. این بدان معناست که اغلب ، برخی موضوعات بسیار کوتاه شرح داده شده است.

کتاب راهنمای خواندن اخلاق نیکوماخوسی ارسطو

دسته بندی های کتاب راهنمای خواندن اخلاق نیکوماخوسی ارسطو
قسمت هایی از کتاب راهنمای خواندن اخلاق نیکوماخوسی ارسطو (لذت متن)
پس از مرگ افلاطون در سال ۲۴۷ پیش از میلاد، ارسطو آتن را ترک کرد. دلایل عزیمت او از این موضوع گمانه زنی های تاریخی است گفته شده است که ارسطو از اینکه از مقام ریاست آکادمی محروم شد احساس خوشایندی نداشت، مقامی که به خواهرزاده افلاطون اسپوزیبوس، رسید. با این حال، همچنین ممکن است که او خواسته باشد از احساسات ضد مقدونی موجود در میان آتنیان دوری کند. فیلیپ دوم مقدونی، پسر شاه آمونتاس، در آن زمان داشت جاه طلبی های نظامی اش را در جنوب تحقق می بخشید و این جاه طلبی ها أنتن را هم تهدید می کرد. عداوتی که نسبت به وابستگان دربار او احساس می شد ارسطو را در موقعیتی دشوار قرار داد. به هر انگیزهای، ارسطو سرانجام به آسوس نقل مکان کرد و پوتیاس را به زنی گرفت. حدود سه سال بعد، پس از مرگ پونیاس، ارسطو با کیر همسرش، هریولیس به میتوانه " رفت.