کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات طنز

Vajegan va Estelahate Tanz
همراه با نمونه های متعدد برای مدخل ها
کد کتاب : 30259
شابک : 978-9641913863
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 395
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات طنز اثر محمدرضا اصلانی همدانی

کتاب "فرهنگ واژگان و اصطلاحات طنز" نوشته محمدرضا اصلانی همدانی است که نشر "مروارید" آن را منتشر کرده است. این کتاب همراه با مدخل هایی قابل استناد است که می تواند مورد استفاده پژوهشگران نیز قرار بگیرد. بی شک انجام چنین تحقیقاتی مانند این کتاب که به اصطلاحات طنر و فرهنگ واژگان بپردازند می توانند به اعتلای زبان و فرهنگ یک کشور کمک کنند. این اثر در حدود 400 صفحه تدوین شده است که می تواند مورد استفاده زبان شناسان و علاقه مندان به مساله طنز در زبان فارسی و دیگر زبان ها قرار گیرد.

این کتاب دارای مدخل های خاص فرهنگ ایرانی مانند تعزیه کمیک، جشن انگورچینی، خروس بازی ،طنز فقهی ،کاریکلماتور و... دارای مدخل های خاص فرهنگ غربی مانند خنده ی کارناوالی، ضیافت دلقک ها، طنز جوونالی فارس قرون وسطایی و... دارای مدخل های خاص فرهنگ عربی مانند ادبیات/ نوادر جحوی و قتال دارای ریشه شناسی واژگان و معادل های هر مدخل در زبان های دیگر با استفاده از ده ها منبع معتبر فارسی و انگلیسی مرجعی معتبر برای تمام کاربران حرفه ای و خوانندگان و علاقه مندان عادی طنز.

کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات طنز

محمدرضا اصلانی همدانی
محمدرضا اصلانی (همدان) در 21 خرداد سال 1347 در تهران متولد شد. او در مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و سپس برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته زبان شناسی همگانی به ادامه تحصیل پرداخت. از او به عنوان منتقد ادبی و پژوهشگر تاکنون 5 کتاب و بیش از 30 مقالة ادبی در نشریه های گوناگون منتشر شده است.
دسته بندی های کتاب فرهنگ واژگان و اصطلاحات طنز