کتاب تفکر جانبی

Lateral Thinking
(کتاب درسی خلاقیت)
کد کتاب : 30433
مترجم :
شابک : 978-6006299372
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تفکر جانبی اثر ادوارد دوبونو

دکتر دبونو ادعا نمی کند که می تواند همه ما را به میلتون ها، داوینچی ها و انیشتین ها تبدیل کند... اما تکنیک های او جایگزینی برای نشستن و منتظر معجزه ماندن است. «الهام» هرگز برای بسیاری از ما ظهور نمی کند – و این دقیقا ارزش این کتاب است.
اولین توضیح عملی در مورد نحوه ی عملکرد خلاقیت، این کتاب پرفروش نتیجه‌گرا به مخاطبان آموزش می‌دهد که فراتر از حالت تفکر «عمودی» حرکت کنند تا از پتانسیل تفکر جانبی استفاده کنند.
استدلال اساسی کتاب این است که دو نوع تفکر وجود دارد - عمودی و جانبی. بسیاری از ما آموزش دیده ایم که عمودی فکر کنیم، از یک قدم منطقی به مرحله بعدی برویم و همیشه به سمت یک راه حل صحیح برای مشکل خود حرکت کنیم. ما معمولا آموزش نمی بینیم که خلاق باشیم، ایده پشت سر ایده تولید کنیم….
دکتر. دبونو استدلال می کند که کارکرد تفکر منطقی و عمودی این است که در مورد آنچه اشتباه است بحث کند. این یک روش بسیار مفید برای تفکر است، اما تنها راه مفید نیست. ادعای آن، نوعی غرور فکری است که تفکر خلاقانه را بعید و غیر قابل دسترسی می کند…. در نتیجه در این کتاب می آموزید که چگونه جانبی بی اندیشید تا بتوانید فردی خلاق تر در تمام جنبه های زندگی خود باشید. فرقی نمی کند شما می خواهید هنرمند باشید یا یک مهندس. خلاقیت در تمام حوزه های زندگی بعدی مهم و جدا نشدنی است. پس بیاموزید که جانبی فکر کنید و خلاقیت خود را پرورش دهید.

کتاب تفکر جانبی

ادوارد دوبونو
ادوارد دوبونو (Edward Charles Francis Publius de Bono)، نویسنده و متفکر اهل مالت است.ادوارد دوبونو (Edward de Bono) در سال ۱۹۳۳ در مالت به دنیا آمد. او در زمان جنگ جهانی دوم در دانشگاه مالت در رشتهٔ پزشکی تحصیل کرد. سپس با کمک‌هزینه تحصیلی رودس، به دانشگاه آکسفورد رفت و با دریافت مدرک افتخاری در رشته‌های روانشناسی و علوم طبیعی و مدرک دکترای فلسفه از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین دارای مدرک پی‌اچ‌دی از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد از دانشگاه مالت است.
نکوداشت های کتاب تفکر جانبی
This could be a very useful book for teachers and non-teachers alike.
این می تواند یک کتاب بسیار مفید برای معلمان و غیر معلمان باشد.
David Cohen

If more bankers and traders had read Lateral Thinking and applied the ideas of Edward de Bono to their own narrow definitions of risk, reward, and human expectations, I suspect we would be in much better shape than we are.
اگر بانکداران و معامله گران بیشتری تفکر جانبی را مطالعه کرده بودند و ایده های ادوارد دی بونو را در تعاریف محدود خود از ریسک، پاداش و انتظارات انسانی به کار می بردند، من گمان می کنم که وضعیت ما بسیار بهتر از آنچه هستیم بود.
Sir Richard Branson

قسمت هایی از کتاب تفکر جانبی (لذت متن)