کتاب قوانین و مقررات مربوط به اجرای احکام 1403

Criminal law
کد کتاب : 30646
شابک : 978-6006208633
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 473
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 29
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قوانین و مقررات مربوط به اجرای احکام 1403 اثر جهانگیر منصور

وضع و اجرای قانون، پیش نیاز اصلی برقراری نظم، امنیت و عدالت در یک جامعه است. در نظام قضایی حاکم، جهل به قانون رافع مسئولیت نبوده و همواره چنین فرض می شود که، تمام افراد جامعه، از همه احکام و قوانین، آگاهی دارند. از این رو، آگاهی و اطلاع از قوانین موضوعه، برای همه افراد اجتماع هم یک حق مسلم است و هم یک ضرورت اجتماعی.
نشر دوران، با شعار «با آگاهی از قوانین می توانید وکیل خود باشید» به عنوان یکی از انتشارات پیشگام در تدوین و نشر مجموعه قوانین و مقررات، متن قوانین را به صورت دقیق و منقح شده به چاپ رسانده و در دسترس عموم قرار داده است.
پس از صدور حکم در دعاوی، نحوه و چگونگی اجرای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ از این رو، اجرای احکام نیز باید با رعایت شرایط و تشریفات مندرج در قانون باشد. در این راستا، قانون­گذار ضوابط و مقرراتی را در این رابطه، با عناوین قوانین اجرای احکام وضع نموده است.
در کتاب حاضر، با توجه به پراکنده بودن قوانین اجرای احکام، همه­ی این قوانین در یک مجموعه گردآوری و در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. این مجموعه مشتمل بر پنج بخش کلی قوانین و مقررات راجع به: 1- اجرای احکام مدنی؛ 2- اجرای احکام جزایی؛ 3- اجرای محکومیت­ های مالی؛ 4- اجرای اسناد؛ 5- اعسار، می ­باشد.

کتاب قوانین و مقررات مربوط به اجرای احکام 1403

دسته بندی های کتاب قوانین و مقررات مربوط به اجرای احکام 1403