کتاب نظریه اعداد

Number Theory
کد کتاب : 31106
شابک : 978-9643182878
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نظریه اعداد اثر رویا بهشتی زواره

"نظریه اعداد" کتابی است که توسط دو تن از بزرگ ترین ریاضی دانان ایرانی به تالیف درآمده است. این اثر که حاصل همکاری دکتر "رویا بهشتی زواره" و مانا یاد دکتر "مریم میرزاخانی" است، اصلی ترین و اساسی ترین نظریات مقدماتی مربوط به اعداد را یک جا جمع آوری کرده تا خوانندگان علاوه بر آشنایی نظری با موضوعات، قابلیت حل مساله ی بیشتر و بهتری در خود پرورش دهند.
"رویا بهشتی زواره" و "مریم میرزاخانی" که هر دو از مدال آوران المپیاد بین المللی ریاضی بودند، "نظریه اعداد" را به شکلی ساده و قابل درک به نگارش درآورده اند؛ بنابراین تنها مقادیر ابتدایی آشنایی با ابزار و دستگاه های ریاضی مقدماتی، همچون اصل لانه کبوتری و اصل استقرای ریاضی، کافی است تا خواننده بتواند مطالعه ی این اثر را پیش ببرد و به غیر از این موارد، پیش نیاز به خصوصی برای درک و استفاده از "نظریه اعداد" ضروری نمی باشد.
یکی از مسائلی که در المپیادهای ریاضی حائز اهمیت است، قابلیت ذهن رقابت کننده برای حل مساله می باشد؛ باید توجه داشت که پاسخ مسائلی که ارزشمند و قابل توجه اند، ندرتا ساده و بدون ساعت ها کوشش فکری به دست می آید. اما می توان ذهن را به نوعی سازمان داد و برای شکوفایی اش تلاش کرد، که بتواند پاسخ این مسائل را در سطوح مقدماتی راحت تر پیش بینی کند و سپس به حل مسائل دشوارتر بپردازد. کتاب "نظریه اعداد" از "رویا بهشتی زواره" و "مریم میرزاخانی" یکی از کلیدهایی است که دانش آموزان، دانش جویان و دبیران ریاضی، المپیادی ها و به طور کلی علاقه مندان به این رشته ی جذاب، می توانند آن را در اختیار داشته و از مطالبش بهره ببرند.

کتاب نظریه اعداد

رویا بهشتی زواره
رؤیا بهشتی زواره (زاده ۱۳۵۶ اصفهان) ریاضیدان ایرانی مقیم آمریکااست. رؤیا، در المپیاد ریاضی سال ۱۹۹۴ هنگ کنگ در حالیکه فقط ۱۷ سال داشت توانست مدال نقره را بدست بیاورد؛ و سال بعد در المپیاد کامپیوتر مدال برنز را کسب کرد. او و مریم میرزاخانی از دانش آموختگان سمپاد و از مفاخر این سازمان محسوب می‌شوند. وی و مریم میرزاخانی هر دو ورودی سال ۱۳۷۴ رشته ریاضی دانشگاه صنعتی شریف تهران هستند. رؤیا بهشتی در زمینه ریاضیات و هندسه جبری فعالیت دارد؛ و در حال حاضر دانشیار دانشگاه واشینگتن است.وی در دبیرست...
قسمت هایی از کتاب نظریه اعداد (لذت متن)
نظریه مقدماتی اعداد چه از نظر مطلب و چه از نظر تنوع مساله های مربوط به آن از زیباترین بخش های ریاضیات مقدماتی است و ویژگی بارز آن وجود مساله هایی است که گرچه بیانی ساده و مقدماتی دارند، اما یا حل نشده باقی مانده اند و یا حل آنها نیاز به استفاده از ریاضیات پیشرفته دارد. در این کتاب به آموزش این بخش جذاب از ریاضیات مقدماتی پرداخته ایم، به گونه ای که برای دانش آموزان علاقه مند دوره دبیرستان مفید و قابل استفاده باشد.