کتاب هندسه از ابتدا تا …

The geometry
کد کتاب : 26022
شابک : 978-6226011587
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب هندسه از ابتدا تا … اثر ارشک حمیدی

خیلی از افراد نخستین بار لذت واقعی ریاضیات را با آموختن هندسه چشیده‌اند. هندسه از قدیمی‌ترین دانش‌هاست و نظام سنتی آموزش بسیار پربار است. تلفیق این سنت با رویکردهای جدید آموزشی٬ ‌به ویژه «مسئله حل کردن» به غنای آن افزوده و شیوه‌ای منحصر به فرد برای آموزش و علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به ریاضیات فراهم آورده است.
این کتاب درباره هندسه مقدماتی است و رویکرد آن «مسئله حل کردن» است. در هر فصل مفهوم‌ها‌، تعریف‌ها،‌ و قضیه‌ها به تفصیل آمده است و تقریباْ ‌برای هر یک از آن‌ها مسئله‌ای یا مسئله‌هایی حل شده آورده شده است. در انتهای هر فصل هم تعدادی تمرین برای کار مستقل گنجانده شده است.
این اثر دربردارنده همه آن چیزی است که دانش آموزان پایه های ششم، هفتم و هشتم باید در زمینه هندسه بدانند و حتی چیزی فراتر از آن را در خود جای داده است. هندسه از ابتدا تا… در آغاز استراتژی های حل مسائل هندسی را بیان می کند، سپس مفاهیم مقدماتی، تعاریف و به طور کلی آن چه را باید در این سطح در زمینه هندسه دانست آموزش می دهد و با ارائه مثال ها و مسائل گوناگونی که بخش بزرگی از آن ها از میان مسابقات گوناگون ریاضی در سراسر دنیا برگزیده شده اند به تثبیت مفاهیم می پردازد.

کتاب هندسه از ابتدا تا …

دسته بندی های کتاب هندسه از ابتدا تا …