کتاب مرثیه یک ریاضیدان

A Mathematician's Lament
  • 32,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: فاطمی فاطمی
    نویسنده:
کد کتاب : 52423
مترجم : روح الله مفید
شابک : 978-6227564051
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرثیه یک ریاضیدان اثر پل لاکهارت

"یکی از بهترین نقدهایی که از آموزش ریاضی تا کنون دیده ام، نوشته شده توسط یک ریاضیدان پژوهشگر درجه یک که تصمیم گرفت حرفه تدریس خود را به آموزش K-12 اختصاص دهد."

یک ریاضیدان پژوهشی درخشان نشان می‌دهد که ریاضیات یک هنر خلاقانه همتراز با نقاشی، شعر، و مجسمه‌سازی است و روش‌های آموزشی استاندارد ایجاد اضطراب را که در اکثر مدارس امروزی استفاده می‌شود، رد می‌کند. رویکرد بحث‌برانگیز پل لاکهارت، شوخ‌آمیز و قابل دسترس، بحث‌های پرشور را در بین مربیان و والدین برانگیخت و طرز تفکر ما را در مورد ریاضی برای همیشه تغییر خواهد داد.

پل لاکهارت نویسنده حساب، اندازه گیری و مرثیه یک ریاضیدان است. او ریاضیات را در دانشگاه براون، دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، و به دانش‌آموزان سطح K-12 در مدرسه سنت آن در بروکلین، نیویورک تدریس کرده است.

او از وضعیت امروز آموزش ریاضی ابراز تاسف می کند، اما به این امید ابراز خوشحالی می کند که معلمان ممکن است از این کتاب الهام بگیرند تا دانش آموزان را به تجربه ریاضیات به عنوان «شعر ایده های» هیجان انگیز دعوت کنند.

کتاب مرثیه یک ریاضیدان

پل لاکهارت
پاول لاکهارت (متولد سال 1961) از 14 سالگی به ریاضیات علاقه مند شد (او اشاره می کند در خارج از کلاس). وی پس از یک ترم از دانشگاه انصراف داد تا منحصراً خود را وقف ریاضی کند. بر اساس تحقیقات خود، وی در دانشگاه کلمبیا پذیرفته شد، دکترای خود را دریافت کرد و در دانشگاه های بزرگ تدریس کرده است.
دسته بندی های کتاب مرثیه یک ریاضیدان
نکوداشت های کتاب مرثیه یک ریاضیدان
Gorgeous. . . . Lockhart is passionate, contagiously so
جذاب. . . . لاکهارت پرشور است، به شدت
Los Angeles Times Los Angeles Times

Provides a fresh way of thinking about math, and education in general, that should inspire practical applications in the classroom and at home.
روشی تازه برای تفکر در مورد ریاضیات و آموزش به طور کلی ارائه می دهد که باید الهام بخش کاربردهای عملی در کلاس درس و خانه باشد.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب مرثیه یک ریاضیدان (لذت متن)