کتاب مقدمه ای فلسفی بر علوم شناختی

Cognitive Science
کد کتاب : 31434
مترجم :
شابک : 978-6008547067
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 587
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقدمه ای فلسفی بر علوم شناختی اثر رم هره‏‫

کتاب «مقدمه ای فلسفی بر علوم شناختی» اولین متن اصلی است که مروری واقعا جامع بر علم شناختی به معنای کامل آن ارائه می دهد. از مدل های هوش مصنوعی و روانشناسی شناختی گرفته تا نظریه های گفتمانی و فرهنگی اخیر ، «رم هره» یک ترکیب فوق العاده و در عین حال قابل دسترسی از این زمینه را ارائه می دهد. در اصل این کتاب به این سوال پرداخته است که "آیا روانشناسی یک علم است؟"
رم هره در این کتاب با شرح روشنی از روش و توضیحات علمی و تأثیر آنها بر تحقیقات روانشناسی، حرف های تازه ای را برای خوانندگان رشته های مختلف علوم شناختی آورده است.

رم هره برای دهه های متمادی یک شخصیت محوری در روانشناسی و فلسفه بوده است که مرجع و بینش بی بدیل خود را برای دانش آموزان در تمام سطوح ارائه می دهد. این کتاب شهود ما را در مورد باورها ، خواسته ها و زمینه اجتماعی آنها به جدیدترین گزارش های مربوط به جایگاه آنها در مدل های محاسباتی و بیولوژیکی مرتبط می کند.

این کتاب که توسط «حسین شیخ رضایی» به فارسی برگردانده شده است، ساختار خوبی دارد که همین امر آن را به یک متن ایده آل برای دانش آموزان تبدیل کرده است. این کتاب به چهار ماژول اصلی تقسیم شده است که در هر بخش سه درس درون آن ارائه می شود.

کتاب مقدمه ای فلسفی بر علوم شناختی

رم هره‏‫
هوراس رومانو "روم" هره (18 دسامبر 1927 - 17 اکتبر 2019) ، فیلسوف و روانشناس نیوزیلندی-بریتانیایی بود.هره در اوپیتی، در شمال ماناواتو ، نزدیک پالمرستون شمالی، نیوزلند به دنیا آمد، اما تابعیت انگلیس را داشت. وی مهندسی شیمی خواند و بعداً در رشته ریاضی (1948) و کارشناسی ارشد فلسفه (1952) فارغ التحصیل شد، هر دو در دانشگاه نیوزیلند ، دانشگاه اوکلند فعلی.
دسته بندی های کتاب مقدمه ای فلسفی بر علوم شناختی