کتاب فرهنگ مصور همخوانها

Consonants
کد کتاب : 31613
شابک : 978-9646281646
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ مصور همخوانها اثر رویا شفیعی

"فرهنگ مصور همخوانها" اثر "رویا شفیعی" به یکی از شایع ترین مشکلات در کودکان پیش‌دبستانی یعنی اختلالات گفتاری پرداخته است. آسیب شناسان گفتار و زبان که این بیماری را درمان می کنند، نیاز به لیستی از کلمات برای تمرین و آموزش دارند. با این حال، از آنجا که کودکان در این گروه سنی توانایی خواندن ندارند، تمرین و تکرار به شکل صوتی و شفاهی آنها را خسته کرده و باعث می شود تمرکزشان از بین برود. در نتیجه، "فرهنگ مصور همخوانها" از "رویا شفیعی" با هدف بهبود دقت و سرگرمی کودکان در محیط‌های درمان و همچنین ارائه‌ی خدمات درمانی بعدی در خانه به والدین ایجاد شده است. الفبای فارسی با 23 حرف در این مجموعه نشان داده شده است.
هر حرف با استفاده از کلمات و تصاویر مختلف آموزش داده می شود. ترتیب حروف الفبای کلمات با موقعیت حروف در آنها تعیین می شود. برای نمونه، جهت آموزش حرف میم، نخست شانزده کلمه ای را که حرف در ابتدای آنها ظاهر می شود (مانند مار، ماهی و ملخ)، سپس شانزده کلمه ای که حرف در میان آنها ظاهر می شود(چکمه، چمدان و زمین)، و سرانجام کلماتی که حرف در آنها در انتها آمده است(مثل پرچم، جام و شکم) معرفی می‌شود.
کلمات بر اساس تعداد هجا به سه دسته تقسیم می‌شوند: یک ، دو و سه هجایی. هر عبارت دارای تصویر سیاه و سفید است که کودک می تواند پس از یادگیری و تلفظ درست، آن را رنگ آمیزی کند. در یکی از صفحات کتاب، انواع برچسب های کارتونی و رنگی دوست داشتنی وجود دارد که والدین با چسباندن یکی از برچسب‌ها در زیر تصویر می‌توانند برای ترغیب فرزندان خود به یادگیری از آنها استفاده کنند.

کتاب فرهنگ مصور همخوانها