کتاب آزادی

the freedom
در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیه الله خامنه ای
کد کتاب : 32702
شابک : 978-9644761706
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 134
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آزادی اثر منوچهر محمدی

این اثر مشتمل بر مجموعه ی دیدگاه ها و سخنان حضرت آیت الله خامنه ای درباره ی تعریف آزادی در اسلام و ادیان دیگر است و سعی دارد تا مفهوم واقعی و صحیح و روشنی از مفهوم آزادی در اسلام بر پایه ی آموزه ها و احکام اسلامی که دربرگیرنده ی عدالت، برابری، استقلال و احترام به ارزش های اساسی و حرمت های انسانی در بستر زندگی فردی و اجتماعی است، ارایه کند.
در این کتاب، مقام معظم رهبری با بررسی تطبیقی مفهوم آزادی نزد متفکران غربی و اسلامی، و تبعات و پیامدهای برخی از ابعاد آزادی در غرب از جمله بی بند و باری جنسی، سست شدن بنیان خانواده، افزایش آمار جرایم، به تفاوت های مفهوم آزادی در اسلام و مکاتب غربی پرداخته و توصیه ی اسلام به حفظ مقام زن، مردم سالاری دینی، حفظ عزت و ضرورت احترام به ارزش های انسان، حدود آزادی بیان و... را مورد توجه و تأکید قرار داده اند.

کتاب آزادی

منوچهر محمدی
منوچهر محمدی متولد سال 1318 در کرمان است. وی اکنون عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مشاور وزیر امور خارجه است. "تحلیلی بر انقلاب اسلامی"، "انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های فرانسه و روسیه"، "انقلاب اسلامی، زمینه ها و پیامدها"، "ضربه پذیری منافع امنیتی ایالات متحده آمریکا"، "انقلاب اسلامی و نظام جهانی"، "انقلاب اسلامی در میان انقلاب های بزرگ جهان"، "بیداری جهان اسلام"، "رابطه امام خمینی(ره) و مردم در انقلاب اسلامی"، "تحلیلی بر کودتای 28 مرداد 1332"، "مصدق در گذر تاری...