کتاب محتشم نامه

Mohtasham Nameh
گزیده ی ترکیب بندهای عاشورایی در استقبال محتشم کاشانی
کد کتاب : 32720
شابک : 978-9644763724
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 548
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب محتشم نامه اثر مهدی امین فروغی

امین فروغی در مقدمه ی این کتاب با نگاهی گذرا به مرثیه سرایی عاشورایی در زبان عرب از قرون اوّلیه تا عصر حاضر و تاثیر گذاری محتشم کاشانی در مرثیه سرایی به زبان فارسی به نمونه هایی اشاره می کند و نقش محتشم را در بالندگی مرثیه سرایی در ادب پارسی می ستاید.
«محتشم نامه » علاوه بر این،34 ترکیب بند برگزیده را که در استقبال ترکیب بند جاودانه ی محتشم کاشانی سروده شده است، در خود جای داده است.
نویسنده کتاب «شعر و موسیقی در نوحه های طهران قدیم» با بیان این که استفاده از اشعاری ضعیف با مضامینی سخیف در مجالس سوگواری شایسته ی مقام حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و عزاداران آن حضرت نیست، اضافه می کند: مداحان باید پیوسته با مطالعه و تحقیق در عناصر تشکیل دهنده ی مداحی - که تاریخ و مقتل، شعر و ادبیات و موسیقی از مهمترین آن هاست - روز به روز کیفیت کار خود را بهبود بخشند و بر دامنه ی آگاهی و دانش و ذوق خود بیفزایند.

کتاب محتشم نامه

مهدی امین فروغی
مهدی امین فروغی متولد تهران 1348، موسیقیدان، دانش آموختۀ زبان و ادبیات فارسی و ادبیات عرب، مترجم، پژوهشگر موسیقی و ادبیات آئینی، عاشورا پژوه می باشد. بخشی از فعالیت های وی به شرح ذیل می باشد:ـ رئیس هیئت علمی مرکز مطالعات هنر آئینیـ عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی (3 دوره)ـ عضو هیئت علمی جشنوارۀ کتاب سال عاشورا (3 دوره)ـ عضو هیئت علمی جشنوارۀ روایت شیداییـ عضو هیئت مدیرۀ بنیاد دعبل خزاعیـ عضو شورای موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانـ مدیر گروه هنر و داور جایزۀ دعبل (3 دوره)ـ مدیر گروه هن...