کتاب آسمان هدایت

Aseman-e Hedayat
رهنمودهای حضرت علی (ع)
کد کتاب : 32784
شابک : 978-9644762574
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 100
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آسمان هدایت اثر سید محمدتقی حکیم

از نهج­ البلاغه، بسیار گفته ­اند و بسیار شنیده ­ایم. از زندگی مولی الموحّدین و سخنانش بسیار نوشته­ اند و بسیار دیده ­ایم، و همچنان از چشمه ­ی زلال اندیشه و عمل آن یگانه مرد، جز به قدر تشنگی نچشیده­ ایم.
نویسنده کتاب، کوشیده است از خرمن خرّم افکار علی (ع) ، خوشه­ هایی برچیند و نیز گوشه چشمی به آنچه یاران وی درباره ­اش گفته اند داشته باشد تا شاید روزنه ­ای به سوی آن فضای بهشت آئین باز شود و نور و نسیمی فرح ­بخش، جانمان را صفایی دوباره بخشد.
کتاب " آسمان هدایت" فقط مشتی از خروار حکمت ­ها، بینش­ ها و گفتار و کردار مردی است که همچنان طی قرون و اعصار، ناشناخته مانده است.

کتاب آسمان هدایت

سید محمدتقی حکیم
سید محمدتقی حکیم (۱۳۴۱ ۱۴۲۳ق/۱۳۰۱ ۱۳۸۱ش) از خاندان حکیم و از استادان حوزه علمیه نجف بود. وی بعد از شیخ محمدرضا مظفر، ریاست دانشکده فقه نجف را عهده‌دار شد. الاُصولُ العامّه للفقه المقارَن معروف‌ترین اثر اوست.سید محمد تقی در ۱۳۴۱ق/ ۱۳۰۱ش در نجف به دنیا آمد. پدرش سیدمحمد سعیدبن سیدحسین‌بن سیدمهدی‌بن سیدمصطفی‌بن سیدمحمدعلی‌بن سیدابراهیم (جد اعلاى سید محسن حکیم) عالم دین و مدرّس فقه و اصول بود که در ۱۳۵۴ش در نجف درگذشت. از او آثاری به شکل حاشیه بر کتاب‌های فقهی و...