کتاب از نگاه تو در زیر آسمان لاجوردی

Az Negah-e To
کد کتاب : 32872
شابک : 978-6007042502
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب از نگاه تو در زیر آسمان لاجوردی اثر احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی در خانواده ای نسبتا پرجمعیت، کوچک ترین فرزند بود و خانواده اش از اهالی کرمان که خیلی زود او را به تهران کوچ دادند. تهران، آن زمان آماج فعالیت های سیاسی و پویایی شعر نو بود و احمدی نیز مانند بسیاری دیگر از هم نسلانش، شعر نیمایی را برای رسیدن به خواست درونی خود در ساحت سرایش، به کار گرفت تا ضمن نگاهی دقیق و عمیق به ادبیات باستان، در شعر معاصر حرکتی نوین کند. حاصل یک عمر کوشش بی وقفه اش آثار متعدد منظوم و منثور است که بسیاری از آن ها به زبان های بسیاری ترجمه شد.
دوستی احمدی با اهالی موسیقی و سینما نیز از سنین دبیرستان آغاز و ادامه دار شد و نتیجه این دوستی در کانامهٔ وی نمونه های متعدد از دکلمه، صداپیشگی، حضور در نمایش و فیلم های مستند، سینمایی و پویانمایی است.
کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی و نیز نامزدی او برای جایزه هانس کریستین اندرسن نمای دیگری از ظهور و پویایی احمدی است که نامش را نزدیک به هفت دهه در خاطر چندین نسل تثبیت کرده است.

کتاب از نگاه تو در زیر آسمان لاجوردی

احمدرضا احمدی
احمدرضا احمدی (زاده ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان) شاعر و نمایشنامه‌نویس و نقّاش ایرانی است.آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملاً متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به‌طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را با عنوان طرح در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. وی همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد.احمدرضا احمدی بنیان‌گدار سبک موج نو در دهه ۱۳۴۰، در شع...
دسته بندی های کتاب از نگاه تو در زیر آسمان لاجوردی