کتاب مروج الذهب و معادن الجوهر

Meadows of Gold and Mineral Essence
کد کتاب : 33843
مترجم :
شابک : 978-9644451508
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 938
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب مروج الذهب و معادن الجوهر اثر علی بن حسین مسعودی

مروج الذهب، یکی از کتب مهم تاریخی است که علی بن حسین مسعودی، مورخ و جغرافی دان بزرگ شیعی،در نیمه اول قرن چهارم هجری آن را تألیف کرده است. این جهانگرد تیزبین و مورخ چیره دست حاصل یک عمر جهانگردی و مطالعه عمیق خود را در اندیشه و رفتار اقوام مختلف در این کتاب به رشته تحریر در آورده است.
مروج الذهب از این جهت که شامل تاریخ ملل قدیم، از جمله ایرانیان، است و اطلاعاتی دقیق و کمیاب از خصایص زندگی این اقوام به دست می دهد، از منابع معتبر مطالعات شرقی به شمار می آید و در نزد خاورشناسان اعتبار و حرمتی بسزا داشته، از مهمترین منابع اساطیر و تاریخ قبل و بعد از اسلام، خاصه ایران دوره ساسانی و تاریخ صدر اسلام، محسوب می شود.

کتاب مروج الذهب و معادن الجوهر

علی بن حسین مسعودی
علی بن حسین مسعودی (نام کامل: ابوالحسن علی بن الحسین المسعودی؛ حدود ۲۸۳ هجری / ۸۹۶ میلادی – ۳۴۶ هجری / ۹۵۷ میلادی) تاریخ‌نویس و جغرافی‌دان و دانشمند و جهان‌گرد عرب بود. نسب وی به عبدالله بن مسعود یکی از یاران برجستهٔ پیامبر اسلام می‌رسد.به گفته میکائیل کوپرسن، گرچه مسعودی در آثار به جای مانده‌اش مذهبش را اعلام ننموده‌است؛ ولی نحوه برخورد او با تاریخ صدر اسلام مخصوصاً خلافت علی ابن ابی طالب، و نیز عنوان بعضی از کتاب‌هایی از او که اکنون از میان رفته&zwnj...
دسته بندی های کتاب مروج الذهب و معادن الجوهر