کتاب اسلام، علم، مسلمانان و فناوری

Islam, Science, Muslims and Technology
کد کتاب : 34077
مترجم :
شابک : 978-6004363204
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 239
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

اسلام علم مسلمانان و فناوری
Islam, Science, Muslims and Technology
کد کتاب : 41768
مترجم :
شابک : 978-9644238543
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 198
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسلام، علم، مسلمانان و فناوری اثر سید حسین نصر

"اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" اثری است که در آن "سید حسین نصر در گفتگو با مظفر اقبال"، این جنبه‌ی کمتر پرداخته شده‌ی اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهند. "اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" سند مهمی است که مسائل قابل توجهی را که امروزه جهان اسلام با آن روبرو شده است، به ویژه در زمینه‌ی علم و فناوری مدرن، برطرف می‌کند.
"سید حسین نصر" در چهار گفت و گوی متمرکز به مظفر اقبال در بررسی دیدگاه‌های اسلامی درباره منشأ جهان و حیات، ابعاد مختلف رابطه‌ی بین اسلام و علم، نگرش مسلمانان به علم و فناوری مدرن و بحران زیست محیطی پاسخ می‌دهد. در مرکز این گفت و گوهی پر سر و صدا چیزی است که شاید بتوان آن را یکی از حائز اهمیت‌ترین مسائل عصر ما نامید: مسیر آینده‌ی تمدن اسلامی.
"اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" با نمایش پاسخ‌های دین اسلام به علم و فناوری مدرن در مواجهه تاریخی تمدن اسلامی با تمدن غربی پس از رنسانس، بینش های قابل تأملی در مورد چالش های پیش روی تمدن اسلامی در تلاش برای حفظ شخصیت و سنت معنوی خود ارائه می دهد.
"اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" که "سید حسین نصر در گفتگو با مظفر اقبال" آن را واکاوی کرده است، هم برای خوانندگان عمومی و هم برای متخصصان، متنی در دسترس و سهل‌الوصول است. این کتاب یک چارچوب نظری برای درک ماهیت مسائل جهان اسلام ارائه می دهد و عین حال، راه حل های عملی و درخشانی را نیز پیشنهاد می کند. "اسلام، علم، مسلمانان و فناوری" مسیرهای متعددی را برای خوانندگان باز می کند تا بینش عمیق تری از مهمترین مسائل عصر ما بدست آورند.

کتاب اسلام، علم، مسلمانان و فناوری

سید حسین نصر
سید حسین نصر زاده ۱۹ فروردین ۱۳۱۲ در تهران، فرزند سید ولی‌الله نصر و نبیره شیخ فضل‌الله نوری است. وی فیلسوف و متأله سنت‌گرای ایرانی و استاد علوم اسلامی در دانشگاه جرج واشینگتن ایالات متحده آمریکا است که مقالات و کتب دانشگاهی بسیاری نوشته است.او در تهران زاده شد و در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. کارشناسی فیزیک را از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) گرفت و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد در رشته فلسفه و تاریخ دانش گذراند. سپس، به ایران بازگشت و استاد فلسفه دانشگاه ...
دسته بندی های کتاب اسلام، علم، مسلمانان و فناوری
قسمت هایی از کتاب اسلام، علم، مسلمانان و فناوری (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: اندیشه های دانشمند شهیر ایرانی، سید حسین نصر، در مورد علم و فناوری از منظر اسلامی طی چند دهه به خوبی در غرب و جوامع اسلامی بسط یافته است. او اولین دانشجوی ایرانی دانشگاه ام. آی. تی و نخستین ایرانی ای است که موفق به دریافت دکتری از دانشگاه هاروارد شده است. وی در غرب از اساتیدی همچون جرج سارتن، هری ولفسون و برنارد کوهن، و در ایران از محضر علامه طباطبایی، سیدابوالحسن رفیعی قزوینی و سید محمد کاظم عصار بهره برده است. تخصص نصر تاریخ علم و فلسفه است و اکنون استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جرج واشنگتن است. نصر در کتاب حاضر، یعنی تنها اثر وی که کاملا به موضوع علم و فناوری اختصاص دارد، ریشه ها و ثمره های این دو را در تمدن اسلامی و غرب می کاود. همچنین گفت وگوی مظفر اقبال (موسس مرکز اسلام و علم در کانادا) و نصر فرصت طرح برخی نقدها و پاسخ ها را در این کتاب فراهم آورده است.