کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه

Creating a Psychoanalytic Mind
(روش و نظریه ای روانکاوانه)
  • 10 % تخفیف
    230,000 | 207,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 34644
مترجم :
سحر شهنازی
شابک : 978-6001199363
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه اثر فرد بوش

کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه(روش و نظریه ای روانکاوانه) با ارائه دیدگاه جدید فرویدی معاصر به تعدادی از موضوعات جاری در روانکاوی واکنش نشان می‌دهد.
این کتاب درباره روش روانکاوی است که توسط فرد بوش در 40 سال گذشته به نام خلق یک ذهن روانکاوانه منتشر شده است.
این کتاب در اصل اکثر نظریه های روانکاوی را به بحث می‌گذارد. بوش نشان می دهد که با توسعه ذهن روانکاوانه ، بیمار می تواند این ظرفیت را برای متفاوت زیستن بدست آورد.

خلق ذهن روانکاوانه از روشن شدن روزافزون نحوه عملکرد ذهن ناشی می شود که منجر به تغییر الگوی خاصی در روش روانکاوی شده است. در حالی که روشهای درک وضعیت انسان از زمان فروید تکامل یافته است ، وسایل به دست آوردن این درک برای بیماران به گونه ای که معنی دار همیشه دنبال نمی شود. در همه حال ، فرد بوش نشان می دهد که در حالی که تخصص تحلیلگر برای این فرآیند بسیار مهم است ، اما تحلیلگر بیشتر از آنکه نیاز باشد بر محتوای ذهن بیمار متخصص باشد ، در درجه اول لازم است به بیمار کمک کند تا ذهن خود را بیابد.

ایجاد ذهن روانکاوانه برای روانکاوان و روان درمانگران که علاقمند به یادگیری نظریه و تکنیک هستند ، جذاب خواهد بود. این امر باعث می شود متخصصان بتوانند متفاوت و موفق تر با بیماران خود روبه رو شوند.

کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه

فرد بوش
دکتر فرد بوش متولد سال 1939 و ساکن انگلیس می باشد.
دسته بندی های کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه
نکوداشت های کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه
Because of its rich clinical vignettes this book would be highly recommended for analysts at all levels of experience and would be an excellent teaching tool for those engaged in educating residents to the complexities of our field
این کتاب به دلیل ویژگی های بالینی ای که دارد ، برای تحلیلگران در تمام سطوح بسیار توصیه می شود. این یک ابزار آموزشی عالی است .
Francis Baudry

قسمت هایی از کتاب خلق یک ذهن روانکاوانه (لذت متن)
احساس خوش اقبالی می کنم که در طول زندگی حرفه ای ام همیشه نیاز به نوشتن را تجربه کرده ام، اما این نیاز گرفتاری هایی را هم به همراه داشته است چرا که نویسنده شدن هرگز بخشی از برنامه ی من نبود. نهایتا متوجه شدم که می نویسم تا آنچه برایم روشن نیست را بهتر درک کنم و البته اینکه روانکاوی، زمین حاصلخیزی است برای بسیاری از معماهای گیج کننده اگر اجازه ی مطرح کردن این معماها را به خود بدهیم. کتاب حاضر تفکری است درباره ی متأخرترین معماها و اینکه من چگونه آن ها را درک کرده ام. به هرحال قبل از پرداختن به این مطالب می خواهم برایتان بگویم که چگونه به این نقطه رسیدم

برای برقراری ارتباط پیامی با ناخودآگاه او را درک نمی کنیم. آنچه بیمار می تواند بشنود، درک کند و به گونه ای موثر به کار بگیرد، حتی بدون در نظر گرفتن فایده های چنین نگرشی، به ندرت در پیش زمینه ی مباحث بالینی ما قرار دارند.(ص ۱۵۳) در نتیجه درحالی که در بیست و پنج سال گذشته درباره ی روش های روانکاوانه اندیشیده و نوشته ام، سال های بسیار طولانی تری را صرف تفکر درباره ی نقش معناومفهوم در آموزش، درک و شناخت کرده ام.