کتاب مجموعه آثار یاد بود دانلد وینیکات

The Donald Winnicott Memorial
  • 10 % تخفیف
    215,000 | 193,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 133379
مترجم :
شابک : 978-6223080999
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 242
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب مجموعه آثار یاد بود دانلد وینیکات اثر برت کار

اگر به‌دنبال خلق روش‌های تازه و عرصه‌های بکر در درمان‌های روانکاوانه‌ایم، بی‌شک فهم وینیکات و استفاده از ابزاری که او در اختیارمان قرار داده است از نزدیک‌ترین راه‌های آن خواهد بود. اثر پیش رو درواقع چهار جلد کتاب حاصل از سخنرانی‌های یادبود وینیکات است که در یک مجلد گردآوری شده است. شما در این کتاب با درمان شگفت‌انگیز برخی از بیماری‌های روان‌تنی کودکان و جدایی بدن از ذهن، نظریه‌ی خلاقیت وینیکات و جایگاه درد روانی و خشم در آن، نظریه‌ی دلبستگی و تأثیر وینیکات بر آن، ‌آسیب‌شناسی و روان‌درمانی بزهکاری و جرم و نقش مطالعات وینیکات درخصوص آن آشنا خواهید شد. در این کتاب، اسکوئیگل شما را چون کودکی دربرابر وینیکات به تداعی می‌نشاند تا وی را مثل ابژه‌ای انتقالی مورد استفاده قرار دهید، زیرا این خصوصیت ائتلافی وینیکات و اندیشه‌های خلاق اوست که به ما امکان بسط و گسترش و به او امکان تداوم و بقا می‌بخشد. شما را به مطالعه‌ی سخنان دکتر جویس مک‌دوگال، ریچارد بالبی، دکتر آندره گرین‌، راد مورگان و پروفسور شیلا هالینز درباره‌ی وینیکات و کارهایش دعوت می‌کنیم.

کتاب مجموعه آثار یاد بود دانلد وینیکات

برت کار
پرفسور برت کار بیش از سی و پنج سال سابقه فعالیت در حوزه سلامت روان دارد. او عضو ارشد مرکز روابط تویستاک، بخشی از مؤسسه روان‌شناسی طبی تویستاک لندن است و همینطور، مشاور امور روان‌شناختی در مرکز مشاوره بالینت. کار مشاور امور روان‌شناختی مرکز بالبی لندن و عضو هیئت امنای موزه فروید و انتشارات موزه فروید نیز هست و سرپرستی و ویراستاری مجموعه «تک‌نگاره‌های روان‌درمانی قانونی» و همینطور، ویراستاری مجموعه «تاریخ روان‌کاوی» در انتشارات کارنک را...
قسمت هایی از کتاب مجموعه آثار یاد بود دانلد وینیکات (لذت متن)
من روان‌شناس نیستم و دوست دارم ماشین‌های مسابقه‌ای طراحی کنم. تمام عمرم را نزدیک به پدرم زندگی کردم؛ با او در آپارتمان طبقه‌ی بالای خانه‌اش و در خانه‌ای در همسایگی‌اش زندگی کردم. ما باهم قایقی مشترک در ساحل جنوبی و خانه‌ای تفریحی در جزیره‌ی اسکای داشتیم. متوجه شده‌ام که بیش از آنچه قبلا تصوّر می‌کردم چیزهایی در مورد پدرم به یاد دارم. روزی روانپزشکی این را به من گفت. برای من به‌عنوان فردی خارج از این حوزه، نظریه‌ی دلبستگی شگفت‌انگیز است، ولی در آغاز مورد استقبال واقع نشد، هرچند ما بالاخره درخشیدن آن را دیدیم. دریافت این مفهوم یک چالش واقعی بود و دلبستگی یکی از اساسی‌ترین چیزهایی است که ما را انسان می‌کند و باید بیشتر درک شود تا جامعه بتواند از آن بهره‌مند شود. این نظریه کاملا مبتنی بر پژوهش است و اگر قرار باشد کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، انجام پژوهش چه فایده‌ای دارد؟ این کار فقط اتلاف وقت است. داده‌های پژوهشی حتی زمانی که مبهم هستند نیز می‌توانند ارزشمند باشند. من بخش بزرگی از زندگی‌ام را صرف روشن کردن یافته‌های پژوهشی در زمینه‌ی علم پزشکی کردم و به گسترش آن‌ها کمک کردم. درنهایت از کارم دست کشیدم تا نظریه‌ی دلبستگی را به‌شیوه‌ای که امیدوارم بیشتر قابل‌دسترس باشد و گسترده‌تر درک شود با دیگران به اشتراک بگذارم. کاری که امشب می‌خواهم انجام دهم این است که برخی از کشمکش‌هایی را بازگو کنم که نظریه‌ی دلبستگی برای به دست آوردن مقبولیتی گسترده‌تر داشته است. امروز پنجاه سال از نگارش مراقبت از کودک و تحوّل عشق توسط پدرم گذشته است و اگرچه نظریه‌ی دلبستگی امروزه الگوی کاری ارزشمندی در محافل رشد و سلامت روان کودکان شناخته شده است، دانش عمومی مردم از مفهوم دلبستگی نقصی جدّی دارد.