کتاب کارگاه گرافیک

Graphic workshop
کد کتاب : 34778
شابک : 978-9647514866
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کارگاه گرافیک اثر علی عابدی

"کارگاه گرافیک" اثری است به قلم "علی عابدی" که بخشی از خلا موجود در فضای آموزشی این رشته‌ را پوشش می‎دهد. منابعی که از گرافیک موجود هستند، معمولا به زبان فارسی نگاشته نشده‌‌اند و این مساله یکی از موانع اصلی در رشد و گسترش علمی این رشته بین علاقه‌مندان و هنرجویان به حساب می‌آید. با وجود اینکه در دهه‌های گذشته، جایگاه گرافیک و هنر در فضای آکادمیک توجه بیشتری را به خود جلب کرده و عموم مردم نیز آشنایی بیشتری با این رشته‌ پیدا کردها اند، اما همچنان منابع آموزشی و کتب درسی که دانشجویان بتوانند بر آن تکیه کرده و دانش تئوری خود را بهبود بخشند، چندان فراگیر نشده است. علاقه‌ی روزافزون هنرجویان به گرافیک و حضور بیش از پیش آنان در دانشگاه برای یادگیری این رشته، وجود منابعی نظیر "کارگاه گرافیک" را بیش از هر زمانی، ضروری ساخته است و "علی عابدی"، با نگاه به این ضرورت و جهت پر کردن این فضای خالی، کتابی را تالیف کرده که می‌تواند تا مدت‌ها، نیازهای علمی و نظری دانشجویان رشته ی گرافیک را تامین کند و مطالعه‌ای دلپذیر را برای خوانندگان عمومی به ارمغان بیاورد.
"کارگاه گرافیک" که در صد و هشت صفحه، ضروریات رشته‎ی گرافیک را آموزش می‌دهد، توسط نشر اختران به عرصه‌ی چاپ رسیده و موضوعاتی همچون اوراق اداری، بروشور و کاتالوگ، نشانه و لوگو، تقویم، طراحی جلد کتاب، بسته‎‌بندی، طراحی پوستر، تمبر، طراحی جلد سی دی و گرافیک محیطی را پوشش می‌دهد. نگارنده‌ی اثر خود به عنوان یکی از اعضای خانواده‌ی بزرگ گرافیک ایران، از تجربه‌ی بیش از بیست سال حضور در عرصه‌ی آموزش و اجرای گرافیک، برای نگارش این کتاب بهره برده و کتاب "کارگاه گرافیک" را در دسترس علاقمندان قرار داده است.

کتاب کارگاه گرافیک

علی عابدی
علی عابدی (۱۳۴۹-) نمایشنامه‌نویس و کارگردان، متولد بجنورد. یکی از چهره‌های مطرح تئاتر معاصر ایران است که در آثارش سبک خاص خود را دارد: ترکیبی از سوررئالیسم و ابزورد که با آن به دغدغه‌هایی نظیر جنگ و افراد حاشیه‌ای اجتماع می‌پردازد. نثری صیقل‌یافته و شخصی که با طنزی گزنده همراه می‌شود، از ویژگی‌های بارز زبان در نمایشنامه‌های علی عابدی است که جوایز زیادی را برای او به ارمغان آورده‌اند، از جمله جایزه‌ی متن برگزیده‌ در بخش حرفه‌ای ج...
قسمت هایی از کتاب کارگاه گرافیک (لذت متن)
قابلیت رنگ پذیری: یک نشانه باید در عین آنکه توانایی ارائه با رنگ را داشته باشد ، هنگام ارائه رنگی ، نباید ضعیف شود . و یا در صورت ارائه نسخه رنگی ، نسخه تک رنگ آن بی روح و کم جلوه نشان دهد . ضروری است توجه داشته باشیم هنگامی که برای یک نشانه بیشنهاد رنگ می کنیم ، جنبه های زیباشناختی و مفهومی توامان مورد توجه قرار گیرند . برای مثال اگر رنگ قرمز را برای کادر چهار گوش یک آرم مناسب تشخیص دادیم ، منطبق با محدوده فعالیت موضوع و در صورت لزوم این قرمز را در رده رنگ های همپایه(قرمز تیره، نارنجی و...) تغییر دهیم.