کتاب سفر به آن سوی دریاها

Safar be An soo-ye darya-ha
کد کتاب : 35047
شابک : 978-6000327521
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 131
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر به آن سوی دریاها اثر محمد میرکیایی

سفر به آن سوی دریاها اثری است از مهدی میرکیایی که در آن داستان روانه‌شدن دریانوردان پرتغالی به شرق آسیا برای دستیابی به طلا، ابریشم و ادویه روایت می‌شود. لشکرکشی‌ای که سبب کشف قارهٔ آمریکا و سرزمین‌های جدید در آفریقا و همچنین به استعماردرآمدن کشور هند با استفاده از قدرت نظامی شد. جلد اول این مجموعهٔ ۱۵جلدی شما را به قاره‌پیمایی قرن‌ها پیش می‌برد و به شرح حوادثی می‌پردازد که در آن‌ها کشورهای اروپایی دست به دریانوردی و اکتشاف سرزمین‌های جدید بر روی کره‌ٔ زمین زدند، اما پس از یافتن این سرزمین‌ها، ساکنان این مناطق را فریب دادند و یا به زور وادار به اطاعت از خود کردند و آن سرزمین‌ها را جزئی از ممالک خود به شمار آوردند و تمامی ثروت مردمان آن سرزمین‌ها را به تصرف خود در آوردند.

کتاب سفر به آن سوی دریاها

محمد میرکیایی
محمد میرکیایی متولد 1352 در تهران است. اودارای مدرک دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام میباشد وعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. از فعالیت های وی می توان بهتالیف44 كتاب در حوزه رمان، داستان کوتاه و تاریخ معاصر و همجنین ترجمه آثاری چون:فرشته گیسوبلند(کره جنوبی) جادو در شهر بازی(بوسنی و هرزگوین) می باشد.
قسمت هایی از کتاب سفر به آن سوی دریاها (لذت متن)
دو سال بعد، واسکو دوگاما دوباره راهی هند شد. گاما هنگامی که به کالیکوت نزدیک می شد، با یک کشتی پر از حاجیان مسلمان که از مکه به هند برمی گشتند، رودررو شد. کشتی، حامل ۳۸۰۰ مسافر مرد و زن و بچه بود. گاما دستور داد کشتی را در وسط دریا متوقف کنند و از مسافران، دوازده هزار دوکا (واحد پول پرتغال) باج بگیرند. پرتغالی ها سپس کالاهایی را که حدود ده هزار دوکا ارزش داشت از مسلمانان گرفتند و بعد همه ی آن ها را با کشتی شان آتش زدند.