کتاب کلیدهای قرآن و حدیث

Keys of Quran and Hadith
کد کتاب : 35548
شابک : 978-6001212697
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کلیدهای قرآن و حدیث اثر مجتبی رحماندوست

در این اثر بیش از ۱۵۰کتاب که همگی پیرامون قرآن و احادیث به رشته تحریر درآمده اند؛ ذکر شده است.
«کلیدهای قرآن و حدیث» در حقیقت معجمی از آثاری است که در این موضوع به رشته تحریر درآمده اند. نویسنده در این اثر کوشیده تا تمامی آثاری را که به عنوان کلید منابع اسلامی یا معجم لفظی یا موضوعی شناخته می شوند را معرفی کند.
این اثر می تواند مرجعی برای محققانی باشد که می خواهند پژوهشی موضوعی پیرامون قرآن و یا احادیث داشته باشند.
وی در ابتدا سابقه معجم نگاری در اسلام و ضرورت و اهمیت و فوائد آن را بررسی کرده و در ادامه ثمرات رواج معجم ها و بهره برداری از آن ها و معنای استفاده از معجم ها و آفات احتمالی آن و علل رونق نیافتن معجم ها را بیان کرده است.
رحماندوست در ادامه ۱۵عنوان از فهرست های لفظی و ۲۲ عنوان از فهارس موضوعی را شرح داده است.
گفتنی است معجم به آثاری اطلاق می شود که به شکل الفبایی تنظیم شده باشد. این اصطلاح نخستین بار توسط پیامبر اکرم (ص) به کار برده شده است. معجم نگاری یکی از شاخه های فنی و علمی طبقه بندی اطلاعات است که در عرصه اطلاع رسانی کاربردی وسیع دارد.

کتاب کلیدهای قرآن و حدیث

مجتبی رحماندوست
مجتبی رحماندوست (زاده ۱۳۳۳ در همدان)، نویسنده، شاعر و برادر مصطفی رحماندوست می‌باشد. او در دوره نهم نماینده مجلس شورای اسلامی بود اما برای دوره دهم رای نیاورد.او در سال ۱۳۶۲ از طریق مسجد محل به صورت بسیجی به جبهه اعزام شد و در جنگ ایران و عراق از ناحیه یک دست و یک پا مجروح شد. او دارای مطالعات حوزوی بوده و دکترای تخصصی ادبیات عرب نیز دارد. مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و معاونت فرهنگی و هنری بنیاد مستضعفان و جانبازان از جمله مسئولیت‌های گذشته او محسوب می‌شوند. مجتب...