کتاب سبک شناسی عکاسی

Photography styles
تولد و تحول سبک در عکاسی
کد کتاب : 35766
شابک : 978-6226624107
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 290
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سبک شناسی عکاسی اثر شیما عابدی

"سبک شناسی عکاسی" کتابی است نوشته ی "شیما عابدی" که در آن "تولد و تحول سبک در عکاسی" بحث شده و مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده در این کتاب پس از ارائه ی گفتارهای لازم در قالب مقدمه، به بحث هنر پرداخته و فلسفه ی آن را زیر ذره بین می برد. وی سپس به ریشه شناسی واژه ی هنر پرداخته و ماهیت آن را تجزیه و تحلیل می کند. در ادامه با وجود این که تعریف هایی پیرامون مساله ی هنر از دیدگاه فلاسفه ی اسلامی بیان می کند، این سوال را مطرح می کند که آیا اصلا هنر قابل تعریف هست؟
"شیما عابدی" با فلسفه ی نقد هنری، ارزش آثار هنری را مقیاس گذاری کرده و انواع سبک ها و مکتب های هنری را معرفی می کند. با بررسی انواع مختلف سبک شناسی، نویسنده به سبک هایی نظیر کلاسیسم، رومانتیسم و سمبولیسم، می پردازد و هر کدام را از جهت پیشینه، ویژگی سبک و هدف آن بررسی می کند. سپس نوبت به عکاسی سه بعدی، تاریخچه و ویژگی های آن می رسد و نحوه ی عکاسی سه بعدی، توضیح داده می شود. در ادامه ی معرفی "سبک شناسی عکاسی" ، "شیما عابدی" به سبک های رئالیسم، پیکتورالیسم، ناتورالیسم، امپرسیونیسم، کوبیسم، فوتوریسم، سبک انتزاعی، اکسپرسیونیسم، عکاسی ساحل غربی، کانسپچوال آرت، عکاسی صریح، سبک آر نوو، عکاسی سرد، مکتب دوسلدورف، عکاسی ذهنی، سورئالیسم، مینیمال آرت، مدرنیسم، پست مدرنیسم، فرمالیسم و پاپ آرت پرداخته و پیشینه، ویژگی و هدف هر کدام از این سبک ها را به وضوح تشریح می کند. در پایان واژگان و اختصارات "سبک شناسی عکاسی" برای استفاده ی بهتر خوانندگان آورده شده و بخشی هم به هنرمندان جهان اختصاص داده شده است.

کتاب سبک شناسی عکاسی

دسته بندی های کتاب سبک شناسی عکاسی
قسمت هایی از کتاب سبک شناسی عکاسی (لذت متن)
به اعتقاد شخصی هنر معجون و ملقمه ای است از بیشمار احساس آشکار و صادق و گاه پنهان که ارتباط خالص روح بشری را با کمال بسط می دهد و آنچه این مهم را ارزشمندتر کند ایجاد رابطه عمیق تری بین زیبایی شناسی و سمانتیک هنری است به قسمی که عواطف و احساسات هوش آدمی را دستخوش تحریک بیشتر قرار می دهد . مشهودات و مکتوباتی که از دیرباز تاکنون به نسل ما رسیده است صحه بر این دارد که اگرچه انگیزه ها و اندیشه ها مضامین متفاوتی را بیان می کنند اما آنچه سبیل عقاید را جاری می کند تمام انعکاس جهان درونی بشریت با عنایت به مقتضیات و مستلزماتی است که زمان و مکان آن را پدید آورده است . جریان هایی که در این حیطه شیوه ها و روش های متعددی را برگزیده اند از دو جهت قابل تأمل هستند اول آشنایی با حوادث و رویدادهایی که گروهی آن را عمل کرده اند و دوم معرفت شناخت جزئیات و دلایل به وجود آمده از اتفاقاتی که هرمنوتیک یا تفسیر و درک پدیده های آشکارشده را باز می شناسد.