کتاب قدرت های منطقه ای

Regional powers
(ایران قدرت نوظهور)
کد کتاب : 35795
شابک : 978-6001214554
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قدرت های منطقه ای اثر محمدباقر خرمشاد

«قدرت های منطقه ای» پدیده نوظهور نظام بین الملل پی از فروپاشی نظام دو قطبی است. با توجه به اهمیت این قدرت ها در شکل دهی به نظام آینده بین الملل، نظریه پردازان این عرصه جایگاه ویژه ای برای این قدرت های نوخاسته قائل اند. صاحب نظران، روسیه، چین، برزیل، هند و افریقای جنوبی را جز قدرت های منطقه ای در مناطق مختلف جهان میدانند.
یکی از این قدرت های نوظهور جمهوری اسلامی ایران است که در جایگاه قدرت منطقه ای غرب آسیا و جهان اسلام است. امروزه ایران بخش عمده ای از شرایط مطرح شده در نظریه های مربوط به قدرت های منطقه ای را داراست؛ چنان که بدون جمهوری اسلامی ایران هیچ نظم منطقه ای اعم از اقتصادی و فرهنگی، نظامی و امنیتی، به رغم خواست قدرت برتر فرا منطقه ای، یعنی ایالات متحد امریکا امکان پذیر نخواهد بود و این یکی از شاخص های قدرت منطقه ای و قدرت منطقه ای ایران است. این کتاب توضیحی است مستند و مستدل بر همه این ها.

کتاب قدرت های منطقه ای

محمدباقر خرمشاد
دکتر محمدباقر خرمشاد در سال 1342 در شهر گنبد کاووس متولد شد. او دیپلم ریاضی خود را در شهر گنبد گرفت و پس از تغییر رشته، تحصیلات عالی خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد. پس از اعزام به خارج، کارشناسی ارشد دوم خود را در رشتۀ علوم سیاسی (با گرایش سیاست تطبیقی) از دانشگاه لیون 2 فرانسه گرفت و همچنین موفق به اخذ درجۀ دکتری در علوم سیاسی (با گرایش جامعه شناسی سیاسی) از همان دانشگاه گردید.دکتر خرمشاد که پس از مدتی فعالیت به عنوان معاون آموزش و پژوهش...