کتاب زبان از یاد رفته

The Forgotten Language
درک و تعبیر رویا، داستان های کودکان، اساطیر
کد کتاب : 3591
مترجم :
شابک : 978-964-654-204-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1951
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

زبان از یاد رفته
The Forgotten Language
کد کتاب : 4900
مترجم :
شابک : 9786001215018
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 219
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب زبان از یاد رفته اثر اریک فروم

کتاب زبان از یاد رفته، اثری نوشته ی اریک فروم است که نخستین بار در سال 1951 انتشار یافت. اریک فروم در این اثر خواندنی، مخاطبین را با دنیای زبان نمادها آشنا می کند و آن را زبانی خارجی می نامد که همه ی ما باید یاد بگیریم. به عقیده ی فروم، درک نمادها به ما کمک می کند تا به لایه های پنهان شخصیتمان برسیم و همچنین، با تجارب سایر انسان ها ارتباط برقرار کنیم. او توضیح می دهد که با تسلط بر زبان نمادین رویاها، قادر خواهیم بود از خرد ژرف موجود در اساطیر، هنر و ادبیات بهره مند شویم. کتاب زبان از یاد رفته، دربردارنده ی تاریخچه ی تفسیر رویا و همچنین تحلیل های فروم از انواع مختلف رویا است.

کتاب زبان از یاد رفته


ویژگی های کتاب زبان از یاد رفته

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه ملی کتاب امریکا

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب زبان از یاد رفته
Fromm investigates the universal language of symbols.
فروم در این کتاب به کاوش در زبان جهانی نمادها می پردازد.
Barnes & Noble

Erich Fromm is both a psychologist of penetration and a writer of ability.
اریک فروم، هم روانشناسی تأثیرگذار و هم نویسنده ای توانمند است.
Chicago Tribune Chicago Tribune

An accessible work.
اثری بی تکلف.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب زبان از یاد رفته (لذت متن)
رویا برای همه ما وجود دارد ولو اینکه هیچکدام آن را درک نمی کنیم. با این حال رفتارمان طوری است که گویی در هنگام خواب هیچ واقعه عجیب و جالبی برایمان روی نداده است. واقعه ای که حداقل در مقایسه با فعالیت روانی ارادی و منطقی ما در هنگام بیداری کاملا عجیب به نظر می رسد.

بیشتر رویاهای ما یک صفت مشترک دارند و آن این که از قوانین منطقی هنگام بیداری پیروی نمی کنند. مقولات زمان و مکان در رویا نادیده گرفته می شوند. افکار و عقایدی که در قرون گذشته و در تمدن های گوناگون نسبت به ماهیت رویا وجود داشته است، بسیار متنوع است. گروهی رویا را تجربیات واقعی روح می دانسته اند که در جریان خواب از بدن جدا شده و به سیر و سیاحت پرداخته است و گروهی دیگر رویا را ملهم از خداوند و یا از ارواح خبیثه تلقی می کرده اند.

بعضی ها رویا را بروز و تظاهر هیجانات و انفعالات غیرمعقول ما فرض نموده و دسته ای دیگر آن را به عالی ترین و اخلاقی ترین نیروهای ما منسوب کرده اند. با این همه در یک مورد اتحاد نظر کامل وجود داشته است و آن اینکه رویاها همگی دلالت گر و بامعنی هستند. دلالت گر از آن نظر که رویا هیچگاه ناچیز و بازیچه نیست حتی اگر زبان بیان و تظاهر آن بی اهمیت و بازیچه جلوه کند. و با معنی، چون هر رویایی محتوی پیامی است قابل درک که اگر کلید ترجمه آن را در اختیار داشته باشیم به مفهوم آن پی خواهیم برد.