کتاب پشت درهای بهشت

Posht Dar-haye Behesht
کد کتاب : 36343
شابک : 978-9649736624
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 211
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب پشت درهای بهشت اثر رضا کاشانی اسدی

"پشت درهای بهشت" رمانی است دویست و یازده صفحه‌ای به قلم "رضا کاشانی اسدی" که با قلم گیرای خود، خوانندگان را به یکی از وقایع تاثیرگذار تاریخی خواهد برد. این کتاب که به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است، پیرامون وقایع منتهی به عاشورا و اتفاقات پس از آن حادثه و همچنین جامعه‌ی کوفه در آن زمان می‌باشد.
"رضا کاشانی اسدی" در "پشت درهای بهشت"، خوانندگان خود را به کوفه می‌برد، جایی که امام حسین (ع) پس از دریافت ده هزار نامه که او را برای امامت به کوفه دعوت می‌کرد، راهی آن دیار شد. اما هنگامی که عبیدالله بن زیاد وارد کوفه می‌شود، بازی زیر و رو می‌گردد و کوفه و مردمش در سمت مقابل قرار می‌گیرند. نتیجه این شد که ابن زیاد اختیار کوفه را در دست گرفت و مردم شهر و قبیله‌های مختلف برای بیعت با او و پشت کردن به پیمان قبلی خود، شتاب ورزیدند.
داستان "پشت درهای بهشت" پیرامون زندگی پسر جوانی است که "موقع" نام دارد. در بحبوحه‌ی این اتفاقات، موقع در برابر پدرش ایستاده و آرزو دارد به سپاه امام حسین (ع) بپیوندد. وی در عین حال یکی از شاگردان خاص حبیب بن مظاهر (ع) است و زمانی که حبیب برای ملحق شدن به امام حسین (ع) تصمیم به ترک کوفه می گیرد، موقع با واقعیت رو به رو می‌گردد.
"رضا کاشانی اسدی" در رمان "پشت درهای بهشت" فضای فریب و خفقان را در زمان ایثار و شهادت امام حسین (ع) نشان می‌دهد و درس‌های خاصی از واقعه‌ی عاشورا را در قالب داستان بیان می‌کند. او داستان زندگی یک فرد را از طریق روایت‌های تاریخی نشان می‌دهد و برخی از زوایای پنهان آن رویداد تاریخی را برای خواننده به تصویر می‌کشد.

کتاب پشت درهای بهشت

قسمت هایی از کتاب پشت درهای بهشت (لذت متن)
خیلی سریع تر از آنکه فکرش را می کردم لباس های تمیزم را پوشیده بودم. هرگاه مادرم نزدیک می شد، نکته ای کوتاه اما پر رمز و راز می گفت. اما پدرم سفارشش این بود: »ذوق و شوق در چهره ات دیده شود. شمرده، با تأمل و لطیف حرف بزن. تا نپرسیدند وارد نشو. اشتیاق دیدار را با تمام وجودت ابراز کن و در پایان بفهمان که حاضر نیستی از این مجلس دل بکنی. فرصتی شد در بین کلام از دشمنان امیرالمومنین یزید تبرّی بجوی.» کار که به اینجا رسید، پایم سست شد و رنگم برافروخته. دلم آتش گرفت. نزدیک بود بر زمین افتم. دستم را به تنه درخت گرفتم اما از حرف های مادرم فهمیده بودم که دشمن پیچیده تر از آن است که فکر می کردیم. باید خودم را برای یک نبرد بزرگ آماده می کردم. خودم را جمع و جور کردم و تنها ناخواسته نگاه تلخی به پدرم افکندم. نباید این اتفاق می افتاد. بلافاصله لبخند زدم. گفتم: چشم. از عکس العمل پدرم فهمیدم از این همه هیاهوی درون، او فقط چشم من را شنیده و از این بابت خوشحال شدم. حرکت کردیم. حال من دیگر حرف ها و سفارش هایش را نمی شنیدم، در برابرم چشم اندازی بسیار سخت و پر صعوبت بود. اما در این بین گویا کسی به من نهیب می زد: خودت را کوچک نشمار، حرکت کن.

یکی با صدای ترسناک گفت: «مشعل روشن نکنید، آدمهای ما همه جا در کمین نشسته اند. تمام سخنانتان را شنیدیم. جمعی در پس دیوار آماده اند که زبانتان را ببرند. شما خواست خلیفه مسلمین و امر والی او را به سخره گرفته اید. نه قداست مسلم را دارید نه قدرت عروه را؛ به خاک سیاهتان می نشانیم. امیر عبیدالله از سر دوستی درآمد، سکه در دامان تا ریخت، دلش خون بود و لبش خندان، با او چه کردید؟ حالا یا تسلیم می شوید و یا گردنتان را مقابل خنجر بگیرید. راه دیگری نیست. و السلام!» مرد دوم گفت : «عقیده دارم تا وقتی کارها با نرمی پیش می رود، چه حاجت به تندی و سختی؟ تقاضا دارم تک تک از باغ خارج شوید. مردان، زنان و بچه ها در این نیمه شب خوابند، مبادا برای آنان زحمتی پیش آید. امشب تا صبح بیندیشید و منتظر فرمان امیر باشید.» افراد وحشت زده و تک تک خارج می شدند. در میان آنان، من هم خون آلود دست پدر بزرگ را گرفتم و از باغ خارج شدم. در ظلمت شب پدربزرگ توان راه رفتن نداشت. گاه بر خود می لرزید و گریه می کرد. صدای خفیف ناله جمعی از دور شنیده می شد. پدر بزرگ را رها کردم و به آنان نزدیک شدم.در زیر نور مهتاب دیدم که آنها را دست و پا بسته و پابرهنه به زندان شهر می برند. چنان درگیر و وضعیتشان شدم که از آمدن پدربزرگ غافل شدم. سیاهی جوانی که لنگ لنگان به من نزدیک می شد را دیدم .سیاهی گفت :«که هستی؟» _ بنده خدا. تو چه هستی؟ _، محمد پسر سعید. _ پدرت کجاست؟ اینجا چه می کنی؟ _به دنبال او بودم. مرا اشتباه گرفتند و به این سو کشاندند. صدای تعقیب و گریز از دور و نزدیک شنیده می شد. محمد گفت: «حرکت کنیم تا دوباره گرفتار نشویم.» _نترس؛تمام قدرتشان همین است. نترسم؟ آنچه پدرم می خواست با کلام در من بنشاند، امشب خود با دیده گرفتم. تمام محبت و بذل و بخشش دروغ بود، دروغ.