کتاب آمریکایی که من کشف کردم

My Discovery of America
کد کتاب : 36608
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6009613618
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1925
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آمریکایی که من کشف کردم اثر ولادیمیر مایاکوفسکی

روسیه، برای جهان هیچ کم نگذاشته، از شعر و رمان و سینما گرفته تا انقلاب اکتبر که مهم‌ترین انقلاب تاریخ بشر پس از عصر نوسنگی‌ست. حال این نکته را در نظر نگه دارید و به سفرنامه‌ی ولادیمیر مایاکفسکی به نام «آمریکایی که من کشف کردم» رجوع کنید و روایتش از مواجهه با کارمند سفارت آمریکا در مکزیک را بخوانید که حتی نمی‌دانست مسکو کجاست! تفاوت بین شهروند روسیه و شهروند آمریکا در همین نکته‌های ظریف نهفته است. مایاکفسکی هم در سفرنامه‌اش همین نکته‌ها را پیش می‌کشد و آمریکای فروشده در صنعت فرهنگ که پر از دروغ، تزویر و ریاکاری‌ست؛ آمریکایی که سرمایه‌داری مدام در آن تبلیغ می‌کند بیایید ببینید کشور آزاد ما را، کشوری که دستفروش‌ها و مستخدم‌‎هایش می‌توانند میلیاردر شوند! وقت خواندن کتاب نابغه‌ی بزرگ روس، سعی کنید دهه‌ها تبلیغ و بازوهای رسانه‌ای صنعت فرهنگ را از خودتان دور کنید و ذهن‌تان را پاک و آسوده به سوی شناخت آمریکایی ببرید که با تمام قوا در همه‌ی سده‌ی گذشته رتبه‌ی اول تولید گازهای گلخانه‌ای را با اختلاف نسبت به دیگران در اختیار داشته، اولین سازنده و استفاده‌کننده‌ی سلاح هسته‌ای بوده و به اندازه‌‌ی تمام تاریخ بشر هرجا که از دستش برآمده جنگ راه انداخته و علیه دولت‌های دموکراتیک کودتا کرده است! کتاب «آمریکایی که من کشف کردم» روایت سرشار از مداقه، تحلیلی و منتقدانه‌ی ولادیمیر مایاکفسکی از سفرش به ایالات متحده‌ی آمریکاست که حتی همین امروز هم تازه و بکر است و شفاف‌کننده‌ی خیلی از مسائل غیر شفاف پیرامون آمریکا!

کتاب آمریکایی که من کشف کردم

ولادیمیر مایاکوفسکی
ولادیمیر ولادیمیروویچ مایاکوفسکی (به روسی: Влади́мир Влади́мирович Маяко́вский) (زادهٔ ۱۹ ژوئیه ۱۸۹۳ - درگذشتهٔ ۱۴ آوریل ۱۹۳۰) شاعر و درام‌نویس فوتوریست (آینده‌گرای) انقلابیِ روسی بود. تئاتر او به تئاتر انقلاب شهرت داشت.از ولادیمیر مایاکوفسکی به‌عنوان یکی از نوابغ هنر شوروی یاد می‌شود.او در آستانهٔ سی و هفت سالگی با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.
قسمت هایی از کتاب آمریکایی که من کشف کردم (لذت متن)
"باید به دانش طنز مسلح شد. من یقین دارم که در آینده طنز را نیز چون حساب و هندسه به یکسان در مدرسه ها خواهند آموخت. روزی خواهد رسید که بی تردید "مدرسه عالی خنده" تاسیس خواهد شد. " "کار اصلی من ناسزاگویی است، و استهزای آنچه که به نظر من نادرست است، و باید بر ضد ان بپا خاست. " "معمولا نویسنده ها به خارج می روند تا حیران شوند، اما من می روم تا حیران کنم." "سال 1925...عازم سفر دور دنیا می شوم...نتیجۀ این مسافرت کتابی بود با نثر روزنامه یی به نام «آمریکایی که من کشف کردم»." "ممکن است ایالات متحده به آخرین حامی مسلح تقدیر تلخ بورژوازی تبدیل شود. آن وقت، تاریخ خواهد توانست رمان خوبی به سبک "ولز" بنویسد: «جنگ دو دنیا»."